Lidzbark Warmiński przejął dworzec, chce tam stworzyć centrum rowerowe

Lidzbark Warmiński przejął dworzec, chce tam stworzyć centrum rowerowe

02 sierpnia 2016 | Źródło: Gazeta Lidzbarska
PODZIEL SIĘ

Władze miasta podpisały z Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. akt notarialny przekazujący nieodpłatnie obiekt dawnego dworca miastu – informuje „Gazeta Lidzbarska”. Nowy właściciel zamierza stworzyć w tym miejscu centrum rowerowe.

Fot. Schneider Ludwig, Wikimedia

Rozmowy na temat przejęcia dworca rozpoczęły się wiosną 2015 roku. Wymagane do tego było dopełnienie niezbędnych formalności, w tym m.in. przegłosowanie przez radę miejską stosownej uchwały.

Od początku władzom samorządowym przyświecał pomysł utworzenia w tym miejscu centrum dla jednośladów. Ma ono łączyć trasy rowerowe m.in. wiodącą przez Lidzbark Warmiński Green Velo. Dzięki temu, że dworzec będzie pełnił rolę transportową, istotną z regionalnego punktu widzenia Polskie Koleje Państwowe były skłonne do ich nieodpłatnego przekazania. W przypadku planowanego centrum rowerowego wymogi te zostały spełnione.

Poza tym miasto zamierza przywrócić funkcję poczekalni, z której będą mogli korzystać pasażerowie podróżujący autobusami i busami. Dodatkowo, na dworcu powstaną hostel, centrum naprawy i wypożyczalnia rowerów i punkt gastronomiczny. Znajdzie się też miejsce dla Centrum Informacji Turystycznej. Do zagospodarowanie obiektu samorząd będzie chciał wykorzystać środki unijne.

Przypomnijmy, że ostatni pociąg odjechał ze stacji w Lidzbarku 1 czerwca 1996 roku. Sam dworzec został wybudowany w 1899 roku. Wówczas otwarto połączenia z Górowem Iławeckim i Czerwonką. Na początku lat 90-tych zlikwidowano połączenie do Bartoszyc i Górowa, a 1 czerwca 1996 do Olsztyna przez Czerwonkę.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Newag najbliżej zdobycia kontraktu na 14 EZT-ów dla ŁKA? Newag najbliżej zdobycia kontraktu na 14 EZT-ów dla ŁKA?
Następny artykuł Gdański Tram Tour na półmetku Gdański Tram Tour na półmetku