Agility uruchamia połączenia kolejowe do 11 prowincji w Chinach

Agility uruchamia połączenia kolejowe do 11 prowincji w Chinach

18 sierpnia 2016
PODZIEL SIĘ

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, wprowadził nową usługę transportu kolejowego opartą na regularnych połączeniach kolejowych pomiędzy Polską a Chinami. Firma rozwija spedycję kolejową, zapewniając klientom bezpośrednie połączenia z 11 największymi prowincjami w Chinach.

Fot. Agility

Transporty z Polski odbywają się trzy razy w tygodniu (wtorek, czwartek, sobota) a, w przypadku wybranych kierunków, także w weekendy. W Chinach pociągi wyjeżdżają z 11 terminali kolejowych, zlokalizowanych w Changsha, Suzhou, Harbin, Dalian, Zhengzhou, Wuhan, Chongqing, Chengdu, Xiamen, Yiwu i Hefei. Do Europy docierają dwoma szlakami komunikacyjnymi - Północnym i Południowym, pokonując dystans ok. 10 tys. km. Czas przejazdu, w zależności od tego, z którego terminala kolejowego w Chinach wyjeżdżają pociągi, wynosi 11 - 22 dni. Natomiast całkowity czas realizacji usługi w systemie door-to-door, od momentu odbioru towaru od klienta w Chinach do jego doręczenia w Polsce i Europie, wynosi od 18 do 23 dni.

- W ostatnim czasie obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania transportem kolejowym jako alternatywy dla transportu morskiego. Głównymi klientami są importerzy towarów z Chin, przede wszystkim z branży automotive, przemysłowej, elektronicznej i spożywczej. Decydujące znaczenie ma czas dostawy, koszty i bezpieczeństwo. Transport kolejowy jest znacznie tańszy niż lotniczy. Z kolei przewaga transportu kolejowego nad morskim wynika z krótszego czasu i większego bezpieczeństwa dostaw - powiedział Rafał Strzelec, Station Manager Agility Logistics Polska.

Agility Logistics świadczy kompleksowe usługi frachtu kolejowego, realizując ekspresowe dostawy kontenerowe (FCL) i drobnicowe (LCL). Klientom zapewnia kompleksową obsługę,  m.in. w zakresie załadunku/rozładunku, dystrybucji i obsługi celnej. W Chinach Agility realizuje usługi transportowe w ramach własnej, rozbudowanej sieci logistycznej. Duży zasięg geograficzny, doświadczenie lokalnego zespołu i jeden system logistyczny w znaczący sposób usprawniają cały proces obsługi klientów. Ma to także znaczenie w przypadku szybkiej wymiany danych, np. w obiegu dokumentów niezbędnych przy odprawach celnych czy innych formalnościach