Komisarz Bulc otworzyła InnoTrans 2016. „Wyzwaniem wciąż pozostaje jednolity rynek“

Komisarz Bulc otworzyła InnoTrans 2016. „Wyzwaniem wciąż pozostaje jednolity rynek“

20 września 2016 | Autor: RW
PODZIEL SIĘ

W tym roku hasło imprezy brzmi: „Mobilność 4.0“. W ten sposób targi InnoTrans podejmują bardzo aktualny temat branży. Komisja Europejska dąży do tego, aby mobilność oznaczała swobodny przepływ ludzi i towarów na wspólnym rynku europejskim. Podczas inauguracji targów InnoTrans 2016 Violetta Bulc, komisarz ds. transportu UE podkreślała również rolę cyfryzacji i ochrony środowiska.

Fot. RW

Priorytetami w osiągnięciu tego celu jest usunięcie barier pomiędzy rynkami kolejowymi poszczególnych państw członkowskich. – InnoTrans przynosi to, czego oczekują pasażerowie oraz biznes: coraz lepsze usługi, większą wydajność energetyczno-kosztową i wzrost zatrudnienia - mówiła Violeta Bulc. Dodawała, że kolej jest kluczowym sektorem, główną częścią strategii dekarbonizacji, czyli walki z emisją dwutlenku węgla.

Alexander Dobrindt, minister transportu Niemiec wskazywał natomiast, że InnoTrans to największy nośnik innowacji. – Cyfryzacja gospodarki bez udziału w tym procesie sektora kolejowego nie byłaby możliwa - tłumaczył.

W imprezie otwarcia jedenastej edycji targów InnoTrans w Pałacu przy Wieży Radiowej (Palais am Funkturm) udział wzięło ponad 1000 czołowych przedstawicieli gospodarki, polityki i nauki. Oprócz komisarz UE ds. transportu, Violety Bulc i ministra Alexandra Dobrindta, uroczystość zgromadziła licznych członków rządów państw UE, prezesów kolei narodowych, w tym m.in. Mirosława Pawłowskiego, szefa Grupy PKP, a także wysokiej rangi menedżerów reprezentujących producentów i wykonawców branży kolejowej z całego świata.

- Znajdujemy się na progu historycznej innowacji: wieku cyfryzacji, danych i sieci. Na targach InnoTrans branża pokazuje dobitnie, że może sprostać temu wyzwaniu - mówił minister Dobrindt. - Warunki są tak dobre jak nigdy dotąd, a zwrotnice polityczne przestawione: Inwestujemy, modernizujemy, poddajemy cyfryzacji. W ten sposób tworzymy warunki do tego, że środki transportu szynowego utrzymują swoją wiodącą rolę w zakresie innowacji i mogą dokonać przeskoku do Mobilności 4.0, do „szyny cyfrowej“.