Transport miejski Kupno biletu warszawskiej komunikacji miejskiej będzie jeszcze łatwiejsze

Kupno biletu warszawskiej komunikacji miejskiej będzie jeszcze łatwiejsze

27 września 2016 | Źródło: ZTM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Jednym z podstawowych zadań ZTM jest sukcesywna rozbudowa sieci dystrybucji biletów warszawskiej komunikacji miejskiej. W dobie nieustannego rozwoju technologii, zwiększania zasięgu sieci komórkowych oraz liczby użytkowników smartfonów, spółka wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i rozszerzyć możliwości zakupu biletów ZTM poprzez aplikacje mobilne.

Fot. ZTM Warszawa

Specjaliści ZTM przeanalizowali rynek oraz potrzeby pasażerów w tym zakresie. Na tej podstawie opracowane zostały wymagania jakie powinna spełniać przyjazna i wygodna w użyciu aplikacja mobilna do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego wymaga od chętnych do współpracy, aby spełniali szereg niezbędnych kryteriów technicznych i formalnych, jakie są stawiane przed operatorami telefonicznej sprzedaży biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych.

Wymogi techniczno-organizacyjne stawiane oferentom to co najmniej dwa sposoby zasilenia finansowego, np. przelew oraz karta płatnicza/kredytowa, obsługa co najmniej dwóch systemów operacyjnych, np. Android, Ios, wdrożenie formatu QR wraz z odpowiednimi kluczami zabezpieczeń wskazanych przez ZTM Warszawa, a w dalszej perspektywie obsługa urządzeń technicznych, np. bramki, szlabany. Ponadto, usługa powinna mieć możliwość wdrożenia 5 cyfrowego, emitowanego przez ZTM, kodu zmiennego (raz na dobę), wdrożenia systemu rejestracji w plikach zdarzeń danych dotyczących sprzedaży/aktywacji biletów zakupionych przez aplikacje mobilne, a także zabezpieczenia w formie animacji wskazanej i zaakceptowanej przez ZTM.

Warunkiem podpisania umowy z nowym operatorem jest otrzymanie pozytywnej opinii ZTM w zakresie wskazanych wymagań. Testy funkcjonalne będą wykonywane przez ZTM przez okres do 1 miesiąca od dnia zgłoszenia i udostępnienia aplikacji przez Operatora, po podpisaniu umowy o zachowaniu poufności.

Wysokość prowizji należnej dla operatora za świadczenie usługi sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w systemie telefonicznym nie może przekroczyć 3,8% ceny jednostkowej biletu.

Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w zakresie sprzedaży biletów w systemie telefonicznym mogą uzyskać więcej informacji dotyczących stawianych wymogów pod numerem telefonu: (22) 45 94 127 lub pod adresem: m.sledziewski@ztm.waw.pl