Transport miejski Kraków szuka wykonawcy nowej linii szybkiego tramwaju za ok. 350 mln zł

Kraków szuka wykonawcy nowej linii szybkiego tramwaju za ok. 350 mln zł

29 września 2016 | Źródło: ZIKiT Kraków
PODZIEL SIĘ

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ogłosił przetarg na budowę linii tramwajowej Krowodrza Górka – Górka Narodowa. Będzie to III etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, szczególnie oczekiwany przez mieszkańców północnego Krakowa, którzy liczą na lepsze skomunikowanie z centrum miasta. Inwestycja, której koszt szacowany jest na ok. 350 mln zł, powinna być gotowa w 2020 r.

Fot. zikit.krakow.pl

Jak pokazał przykład innych dużych osiedli - Kurdwanowa i Ruczaju, szybki tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym na takich trasach.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do Górki Narodowej.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz  budowę sieci trakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo - autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo - autobusowej Górka Narodowa, a także budowa trzech parkingów w systemie P&R: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.

Budowa tej linii to dobre wieści również dla kierowców. W ramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa - od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

Rozbudowa układu drogowego to także budowa nowych obiektów inżynierskich, np. tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz tunelu nad linią kolejową, którym poruszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 350 mln zł, część z tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie z Unii Europejskiej.