Transport miejski Cała druga linia metra w budżecie inwestycyjnym Warszawy. Powstanie do 2023 r.

Cała druga linia metra w budżecie inwestycyjnym Warszawy. Powstanie do 2023 r.

10 października 2016 | Źródło: Urząd Miasta Warszawy
PODZIEL SIĘ

Do budżetu inwestycyjnego Warszawy zostało wprowadzonych 113 nowych zadań na kwotę ponad 1,3 mld zł. Wśród nich cała II linia metra.

Fot. Ewelina Lach/um.warszawa.pl

Te pieniądze pochodzą m.in. z oszczędności na przetargach (np. na przebudowę ul. Marynarskiej czy budowę tunelu pod torami kolejowymi w Wawrze), z programu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego, przesunięć budżetowych, zmian w harmonogramach zaplanowanych inwestycji oraz rezygnacji z kilku przedsięwzięć.

Priorytetem jest poprawa funkcjonowania transportu publicznego – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. Dlatego planujemy uruchomienie końcowego bemowskiego odcinka równocześnie z dwustacyjnym odcinkiem na Bemowie i fragmentem kończącym metro na północy na Bródnie.   

Cała druga linia metra będzie gotowa w 2023 r. – w budżecie miasta zapisano budowę bemowskiego odcinka wraz ze stacją techniczno-postojową Mory. Wstępnie przyjęty koszt to 1,2 mld zł., za stacją Powstańców Śląskich powstanie 3,9 km trasy i trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska.

Ponadto, finansowanie będą miały zapewnione przedsięwzięcia wybrane w ramach budżetu partycypacyjnego 2017 r. proponowane do realizacji przez Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Transportu Miejskiego - 13 projektów w łącznej kwocie  2,5 mln zł. To np. osiem projektów rowerowych oraz realizacja projektu "Montaż wyświetlaczy o czasie do odjazdu metra i tramwajów w węźle przesiadkowym Metro Centrum", który ułatwi warszawiakom i przyjezdnym poruszanie się w tym dużym węźle komunikacyjnym.

Poza tym, urealnione zostały harmonogramy kilku inwestycji, m.in. rozbudowy drugiej linii metra 3+3 (zakończenie w 2019 r.), budowy Trasy Świętokrzyskiej (zakończenie w 2018 r.), przebudowy ul. Wał Miedzeszyński (zakończenie w 2020 r.), obwodnicy śródmiejskiej od Ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej (powstanie do 2021 r.), budowy mostu Krasińskiego (do 2025 r.). Miasto nie zbuduje nowej ul. Płaskowickiej pomiędzy ul. Dereniową a Rosoła.