PKP Cargo odebrało pierwszą zmodernizowaną lokomotywę serii ET41

PKP Cargo odebrało pierwszą zmodernizowaną lokomotywę serii ET41

14 października 2016 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

W Zakładzie Napraw Taboru spółki PKP Cargotabor w Ostrowie Wielkopolskim oddano do eksploatacji pierwszą zmodernizowaną lokomotywę ET41 w historii tej serii. Głównym celem modernizacji było stworzenie jak najlepszych warunków pracy maszynisty. Do końca br. zakład ma zmodernizować kolejne 6 lokomotyw tej serii.

Fot. PKP Cargo

Lokomotywa ET41-006 przeszła naprawę na poziomie P5, najwyższym poziomie utrzymania z elementami modernizacji niektórych elementów pojazdu. Wymieniono wszystkie elementy w części elektrycznej lokomotywy, łącznie z wymianą instalacji elektrycznej, przebudowano układy pneumatyczne, zmodernizowano wózki i silniki trakcyjne.

Przede wszystkim została gruntownie przebudowana kabina maszynisty. Jest w niej nowy pulpit, który zapewnia dostępność w zasięgu ręki maszynisty większości elementów niezbędnych do uruchomienia i prowadzenia lokomotywy. Są nowe, bardziej czytelne wskaźniki i mierniki kontroli parametrów elektrycznych. Wbudowano nowe, szczelne okna boczne z przyciemnianymi szybami i ogrzewane elektrycznie szyby przednie.

Kabinę wyposażono w schładzacze/klimatyzatory, pozostawiając na wniosek maszynistów elektryczne ogrzewanie konwekcyjne. Zamontowano instalację przeciwpożarową oraz kamery umożliwiające zapis obrazu szlaku przed pojazdem. Ponadto kabina jest zabudowana specjalnymi materiałami wygłuszającymi. Hałas w kabinie zmniejszył się z  poziomu 78 dB w starych lokomotywach do około 68-70 dB w tej zmodernizowanej.

Jak przekonuje PKP Cargo, pierwsze opinie z użytkowania zmodernizowanej lokomotywy wyrażane przez maszynistów są bardzo pozytywne. Do końca bieżącego roku ma być zmodernizowanych kolejnych 6 popularnych „jamników”, przeznaczonych do prowadzenia ciężkich pociagów towarowych.