Dwa z sześciu pojazdów: pięcioczłonowy 45WE 014 oraz czteroczłonowy 31WE 029 przeszły już testy w Żmigrodzie, pozostałe trzy pojazdy typu 45WE pozostają na końcowym etapie produkcji, a pojazd 31WE jest na etapie montażu. Ukończenie produkcji wszystkich pojazdów planowane jest na początek listopada br.
Pojazdy będą obsługiwać trasy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym III nitkę na trasie Kraków-Tarnów, której uruchomienie planowane jest na grudzień tego roku.
Nowy tabor będzie spełniał normy europejskie TSI (PRM, TSI NOI, TSI LOK&PAS, TSI SRT i TSI CCS). W pojazdach będzie zastosowany nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 16 uchylnych), a pięcioczłonowe Impulsy 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).