Najważniejsza stacja LHS przejdzie modernizację systemu srk

Najważniejsza stacja LHS przejdzie modernizację systemu srk

03 listopada 2016 | Źródło: PKP LHS
PODZIEL SIĘ

Sławków LHS to kolejna stacja po Zamość Bortatycze LHS, na której niebawem rozpocznie się modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa i KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji z siedzibą w Lublinie podpisały w tej sprawie umowę. Celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przepustowości na końcowej stacji linii szerokotorowej.

Fot. Euroterminal Sławków

– Inwestycje w poprawę bezpieczeństwa to nasz priorytet. W tym przypadku możemy ponadto usprawnić funkcjonowanie stacji końcowej, a zatem również zwiększyć przepustowość linii, która ma unikalne znaczenie dla wymiany handlowej Polski ze Wschodem. Stąd decyzja o kolejnej modernizacji – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.

Umowa na modernizację na stacji Sławków LHS dotyczy m.in.: budowy budynku nastawni wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zabudowy komputerowych urządzeń srk i urządzeń przejazdowych dla przejazdów kat. A zlokalizowanych w stacji, zabudowy blokady liniowej Sławków LHS - Bukowno LHS. W ramach porozumienia powstaną również: oświetlenie stacji, elektryczne ogrzewanie rozjazdów, system telewizji przemysłowej oraz rezerwowe źródło zasilania.

Inwestycja ta pozwoli PKP LHS na zdalne sterowanie urządzeniami srk na całej linii szerokotorowej. W sposób oczywisty poprawi to bezpieczeństwo ruchu kolejowego, jak i warunki pracy załóg. Jesteśmy dumni, że tę inwestycję zrealizuje spółka ze 100% polskim kapitałem – dodaje Marcin Augustowski, prezes KZA Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji.

Sławków to najważniejsza i największa pod względem ilości przyjmowanych i wysyłanych ładunków stacja PKP LHS. Potrzeba przebudowy urządzeń srk na system nowej generacji (komputerowy) wynika z dążenia do poprawy bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów na przyległym szlaku i pracy manewrowej w stacji oraz dojazdach do bocznic. Zabudowane komputerowe urządzenia srk zapewnią pełną kontrolę niezajętości torów i rozjazdów.

Dzięki modernizacji ograniczona zostanie konieczność ruchu pieszego w obszarze stacji, a tym samym poprawi się bezpieczeństwo pracy. Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty.