Mieszkańcy Warszawy, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych dotyczących nowej trasy tramwajowej łączącej Gocław i Saską Kępę ze Śródmieściem przychylili się do rekomendowanego przez inwestora wariantu budowy. Tym samym został on wskazany, jako wariant inwestorski w postępowaniu ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie ze wskazanym wariantem, obejmującym budowę dwukierunkowego torowiska tramwajowego (al. J. Waszyngtona) Kanał Wystawowy – korytarz zarezerwowany pod al. Tysiąclecia – ul. gen. T. Bora-Komorowskiego – pętla Gocław, czas przejazdu z Gocławia do stacji metra Centrum wyniesie 17 i pół minuty. Średnia prędkość komunikacyjna to 25 km/h. Wstępny koszt inwestycji sięgnie 215,7 mln zł. To więcej niż w pozostałych wariantach z uwagi na poprowadzenie linii ponad obniżoną Trasą Łazienkowską.
Wybór przebiegu trasy tramwajowej zależy teraz od prezydenta Warszawy, w kompetencji którego leży wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzja ta jest w uzgodnieniu z organem administracji rządowej - Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie. Obecnie Tramwaje Warszawskie czekają na zakończenie postępowania.
Po uzyskaniu decyzji będą kontynuowane prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego.
W III-IV kwartale Tramwaje Warszawskie planują przeprowadzić kolejny etap działań konsultacyjno-partycypacyjnych. – Chcemy wspólnie z społecznością lokalną zaprojektować otoczenia i przestrzeń publiczną – przekonuje spółka.