Pierwsze Linki Pesy trafią do Sauerland pod koniec 2017 r.

Pierwsze Linki Pesy trafią do Sauerland pod koniec 2017 r.

27 grudnia 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Nowy harmonogram uzgodniony z Deutsche Bahn zakłada, że pierwsze dostawy pociągów spalinowych Link dla regionu Sauerland zostaną zrealizowane na koniec 2017 roku.

Fot. Pesa

Najważniejszym kontraktem zagranicznym Pesy pozostaje umowa ramowa na dostawę 470 spalinowych pojazdów Link dla Deutsche Bahn, podpisana jeszcze we wrześniu 2012 roku. Kontrakt o potencjalnej wartości ok. 1,2 mld euro jest realizowany, a nowy harmonogram uzgodniony z DB zakłada pierwsze dostawy dla regionu Sauerland pod koniec roku 2017 r. – W tej chwili trwa produkcja kolejnych pojazdów oraz proces ich homologacji – informuje Maciej Grześkowiak, szef zespołu PR Pesy.

Przypomnijmy, że jesienią 2016 r. Pesa podpisała umowę z DB Systemtechnik, spółką córką Deutsche Bahn. Producent z Bydgoszczy korzysta z wieloletniego doświadczenia w prowadzeniu procesów homologacyjnych specjalistów DB Systemtechnik, którzy będą także wspierać konstruktorów Pesy w rozwoju nowych produktów w kontekście eksportu pojazdów na inne rynki zachodnioeuropejskie.

Od kilku miesięcy Linki w barwach DB przechodzą kolejne badania testowe, ostatnio realizowane na torze w Żmigrodzie i w komorze klimatycznej w Minden. Wcześniej przedstawiciele DB Regio oglądali testowany pojazd dwuczłonowy w fabryce w Bydgoszczy i pozytywnie ocenili jego stan techniczny i wizualny.

Jak poinformowała spółka, mimo że już dziś w halach konstrukcji stalowych Pesy dominują „pudła” pojazdów dla DB, to właśnie ta produkcja pojazdów  będzie zadaniem najbardziej absorbującym zasoby techniczne i kadrowe firmy w 2017 roku. – Cały czas trwa rekrutacja dodatkowych pracowników, już teraz wiemy, że od marca przyszłego roku firma potrzebować będzie np. prawie dwustu spawaczy – dodaje Maciej Grześkowiak.

Warto przypomnieć, że latem tego roku Pesa okazała się pierwszą polską firmą, której pojazdy spalinowe Link po uzyskaniu homologacji zadebiutowały na torach Niemiec. – W sumie dostarczyliśmy przewoźnikowi NEB siedem składów 2-członowych, które regularnie obsługują wcześniej wyznaczone trasy; m.in. Berlin – Kostrzyń - Gorzów Wlkp. Usługi realizowane przez NEB Linkami cieszą się ogromnym zainteresowaniem pasażerów, przewoźnik myśli już o kolejnych pojazdach. Jesteśmy przed podpisaniem aneksu na wymianę zamówionych 2 pojazdów trzyczłonowych na 4 pojazdy dwuczłonowe, podpisanie aneksu nastąpi w pierwszej połowie stycznia 2017 roku – poinformował Grześkowiak.