Transport miejski Projekt Tramwajów Śląskich za 885 mln zł trafił do CUPT

Projekt Tramwajów Śląskich za 885 mln zł trafił do CUPT

02 stycznia 2017 | Źródło: Onet.pl
PODZIEL SIĘ

Warty ok. 885 mln zł projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej złożyła w Centrum Unijnych Projektów Transportowych spółka Tramwaje Śląskie. Zakłada on remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km linii oraz zakup 44 tramwajów – poinformowała portal Onet.pl.

Fot. Tramwaje Śląskie

Dwuetapowy projekt pn. "Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” ma być realizowany przy wsparciu środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

W pierwszym etapie zostaną prowadzone inwestycje już przygotowane lub takie, które nie wymagają dokumentacji środowiskowej. Został on podzielony na cztery części. Za łączną kwotę 369,8 mln zł ma zostać przeprowadzona m.in. modernizacja linii w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie, przebudowa linii w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, modernizacja torowiska w ul. Hajduckiej w Chorzowie, modernizacja torowiska w chorzowskiej ul. Powstańców, przebudowa infrastruktury wzdłuż ul. Goduli i Niedurnego w Rudzie Śląskiej, modernizacja torowisk na terenie Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie.

Przewidziano też budowę nowej linii tramwajowej w Sosnowcu od pętli tramwajowej Zagórze do ronda Jana Pawła II, przebudowę linii w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie, przebudowę infrastruktury w ciągu ul Będzińskiej w Sosnowcu wraz z tamtejszą pętlą, przebudowę torów w jezdni ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego w Sosnowcu, przebudowę torowiska w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej oraz budowę i modernizację infrastruktury w ciągu ul. Piłsudskiego w Sosnowcu.

W projekcie ujęto również przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu oraz przebudowę mostu nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do ul. Stara Cynkownia w Bytomiu. W samym Bytomiu prace mają objąć przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Zabrzańskiej od ul. Modrzewskiego do ul. Baczyńskiego, przebudowę torowiska od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej, dobudowę drugiego toru w ul. Katowickiej, przebudowę torowiska w ul. Piekarskiej wraz z ul. Sądow oraz przebudowę linii od ul. Sądowej do Stroszka.

Ponadto, uwzględniono budowę nowej linii wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach, modernizację linii w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców w Mysłowicach, przebudowę przejazdu przez ul. Knurowską w Zabrzu, przebudowę torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od ul. Piłsudskiego do ul. Miarki oraz od browaru do granicy z Rudą Śląską.

Katowice przygotowują poza tym budowę nowej linii od pętli w Brynowie do południowych dzielnic miasta. Sosnowiec w ostatnich miesiącach sygnalizował też wolę, prócz budowy nowego odcinka od pętli Zagórze do Placu Papieskiego, pociągnięcia stamtąd kolejnego torowiska na północ, wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich do ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej (z przekroczeniem w rejonie pętli Zagórze przedłużenia mającego powstać w pierwszym etapie).

Niezależnie od prac związanych z infrastrukturą torowo-sieciową, należąca do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów spółka Tramwaje Śląskie przewiduje w ramach obecnego projektu zakup 44 nowoczesnych wagonów tramwajowych oraz zakup pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).