Podczas remontu trasy Warszawa – Poznań za pociągi pojadą autobusy

Podczas remontu trasy Warszawa – Poznań za pociągi pojadą autobusy

16 stycznia 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem. Modernizacja zacznie się w połowie roku, potrwa dwa lata.

Fot. umww.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o całkowitym zamknięciu modernizowanych odcinków w trakcie prowadzonych prac. Umożliwi to szybsze ich ukończenie. Według planów, pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie będzie obowiązywać na 60 km odcinku Podstolice - Konin. Następnie, do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40 km odcinek Konin - Barłogi. Na pozostałych odcinkach roboty będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych.

Szeroki zakres prac prowadzonych przez PLK to efekt dofinansowania z unijnego instrumentu „Łącząc Europę”. Polska uzyskała środki w wysokości 2,6 mld zł. Muszą być one wykorzystane do 2020 roku. Dlatego zarządca narodowej sieci kolejowej podjął decyzję o dwutorowych zamknięciach tej linii kolejowej o znaczeniu międzynarodowym i jednego z najważniejszych szlaków w województwie. Pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Inaczej będzie miała się sprawa z pociągami regionalnymi.

Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji mieszkańcy Wielkopolski będą mięli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Prace w tym zakresie trwają i są mocno zaawansowane. Właściwie jesteśmy gotowi do uruchomienia w każdej chwili autobusowej komunikacji zastępczej – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa.

Wicemarszałek podkreślił, że obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zabezpieczony transport podczas prac prowadzonych przez PLK. Przejazdy będą odbywały się na podstawie biletu kolejowego. Wicemarszałek podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu.

Po zakończeniu modernizacji pociągi na trasie Warszawa - Poznań będą jeździły szybciej, dwukrotnie zwiększą się też możliwości przepustowe linii.  Poza tym, efektami prac będą nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Niezawodne podróże zapewni nowa sieć trakcyjna, wzmocniony system zasilania oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.