Aż 750 wagonów serii Eaos kupi CTL Logistics. Spółka właśnie ogłosiła postępowanie w tej sprawie. To pierwszy etap nowej strategii inwestycyjnej firmy. – Kolejnym krokiem będzie zakup nowych lokomotyw elektrycznych i specjalistycznych wagonów – zapowiada Jarek Król, prezes zarządu CTL Logistics.
Zakup 750 używanych węglarek to pierwszy etap realizacji nowej strategii taborowej CTL Logistics, przygotowanej dla przewoźnika przy współpracy nowego właściciela - funduszu private equity Compass Partners.
– Implementacja nowej strategii inwestycyjnej spowoduje obniżenie kosztów oraz poprawę niezawodności taboru, a więc skrócenie czasu przewozu i poprawę jakości realizowanych usług. Stanie się tak dlatego, że dzięki zmianie struktury własnościowej naszego parku taborowego, przejmiemy pełną kontrolę nad procesem utrzymania technicznego taboru i jego optymalizacją. To z kolei pozwoli nam dużo bardziej efektywnie wykorzystywać posiadane zasoby – podkreśla Jarek, Król, prezes zarządu CTL Logistics.
CTL Logistics przeznaczy wagony Eoas do przewozu produktów masowych, m.in. węgla, koksu, kruszyw i biomasy. Obecnie Grupa CTL dysponuje 4500 wagonów serii E, F, R i Z. Najwięcej, bo ponad połowę stanowią wagony serii Ea, czyli węglarki.
– Zakup wagonów jest pierwszym elementem realizowanej strategii inwestycyjnej, jednak nie ostatnim. Intensywnie przygotowujemy się do zakupu lokomotyw elektrycznych i specjalistycznych wagonów, dzięki którym zwiększymy przewagę konkurencyjną nad pozostałymi graczami rynkowymi – zapowiada prezes Jarek Król.
Zakup wagonów przewidziany jest na ten, a lokomotyw na przyszły rok.
Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną wagonów, które zamierza kupić CTL Logistics:
- wagony używane sprawne techniczne – aktualne świadectwo sprawności technicznej
- przypisane do komunikacji RIV lub TSI lub kod 83 umożliwiającym ruch do krajów ościennych lub 84 bez TSI z rozszerzeniem na kraje ościenne
- wagon na wózkach Y 25 (25 Tn lub 26 Tn)
- system hamulcowy: Oerlikon O-GP lub Knorr KE lub Wabtec MH
- podanie daty ostatniej naprawy na poziomie P4 lub P5 wraz z miejscem jej wykonania
- maksymalna prędkość 100 km/h w stanie próżnym i ładownym
- zestawy kołowe monoblokowe (minimalna średnica po rewizji zestawu kołowego 880 mm)
- aktualne DSU na posiadane wagony oraz świadectwa zgodności z typem
- dostawy w trakcie roku 2017 i 2018
Oferty w formie elektronicznej należy składać w terminie do 31 stycznia 2017 r. Osoba uprawniona do kontaktów z oferentami: Michał Kołodziejczyk, dyrektor ds. zarządzania łańcuchem dostaw, tel. +48 664 966 505.