PLK przeznaczy 208 mln zł na remont linii objazdowych dla Rail Baltiki

PLK przeznaczy 208 mln zł na remont linii objazdowych dla Rail Baltiki

27 stycznia 2017 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Sprawne podróże między Warszawą a Białymstokiem podczas modernizacji trasy Rail Baltica zapewnią linie objazdowe. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę wartą 208 mln zł brutto na ich remont. To trasy między Ostrołęką a Łapami i między Siedlcami, Czeremchą a Białymstokiem. 

Fot.PKP PLK

Po zakończeniu robót, linie Ostrołęka - Łapy (nr 36), Siedlce - Czeremcha (nr 31) oraz Czeremcha Białystok (nr 32) zapewnią lepsze podróże i sprawny przewóz towarów. Odciążona będzie dla pociągów dalekobieżnych linia Warszawa – Białystok. Modernizacja obejmie jej ostatnie odcinki: Sadowne - Czyżew i Czyżew – Białystok. 

W ramach prac na liniach objazdowych wymienionych zostanie ok. 95 km torów, ponad 150 tys. podkładów oraz kilkanaście rozjazdów. Zdecydowanie wzrośnie bezpieczeństwo pasażerów oraz kierowców, dzięki przebudowie ponad 40 przejazdów kolejowo – drogowych. Na ponad 30 skrzyżowaniach toru i drogi zainstalowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Czerwone, ostrzegawcze światła będą dodatkowym sygnałem dla kierowców. 

Remont przejdzie również 12 mostów i wiaduktów oraz 10 przepustów. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Pociągi pasażerskie przyśpieszą nawet trzykrotnie, z 40 km/h do 120 km/h. Poprawi się także przepustowość linii.

Remont linii objazdowych prowadzony jest w ramach zadania "Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektów CEF "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne" oraz „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. 

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisał umowę o wartości 208 mln zł brutto z konsorcjum, Track Tec Construction (lider), Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa. Prace zakończą się w grudniu br. 

Modernizacja trasy Rail Baltica

Na odcinku Sadowne - Czyżew i Czyżew – Białystok zmodernizowanych będzie 106 km linii kolejowej. Pierwszy z dwóch odcinków przebudowany zostanie w latach 2017-2019, a na drugim modernizacja planowana jest na lata 2019-2021. Na trasie wybudowany zostanie nowy tor na moście nad rzeką Bug oraz dodatkowy tor na odcinku Prostyń Bug – Małkinia. Dzięki modernizacji wszystkich odcinków linii E75, pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, co skróci czas podróży na trasie z Warszawy do Białegostoku z obecnych 2h 26 min do poniżej 2h. Prace pozwolą także na zwiększenie liczby połączeń, poprawią bezpieczeństwo oraz zwiększą komfort podróżowania. 

Linia E75 (Rail Baltica), stanowi część europejskiego korytarza transportowego. Łączy kraje nadbałtyckie z Polską i krajami Unii Europejskiej. Liniami objazdowymi dla niej są nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linia dwutorowa), nr 32 Czeremcha - Białystok (70 km linia jednotorowa), nr 36 Ostrołęka - Łapy (80 km linia jednotorowa).