Transport miejski Władze Warszawy przychyliły się do postulatów SEiMTS ws. węzła Młociny

Władze Warszawy przychyliły się do postulatów SEiMTS ws. węzła Młociny

28 stycznia 2017 | Źródło: ZTM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie parkingu P+R Młociny III. Parking będzie możliwie przyjazny mieszkańcom i ekologiczny. Jeszcze w tym roku zaparkują tu pierwsi, przesiadający się do komunikacji miejskiej kierowcy. Co istotne, wśród miejsc parkingowych dla samochodów znajdą się dwa, na których będzie można ładować samochody elektryczne i hybrydowe. O wdrożenie takich rozwiązań apelował na naszym portalu Andrzej Jędrzejewski, członek Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego.

Fot. ZTM Warszawa

Parkingi P+R na Młocinach cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wszystkie z około tysiąca miejsc już od rana są zajęte. Stąd konieczność budowy kolejnego obiektu. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Delta, która zaprojektuje i wybuduje parking Młociny III. Koszt projektu i budowy to niecałe 3,5 mln złotych.

Pierwszym etapem prac – trwającym 45 dni - będzie stworzenie projektu koncepcyjnego, który będzie musiał uzyskać akceptację ZTM. Projektant przeprowadzi analizy różnych rozwiązań nawierzchni i skonsultuje możliwość ich zastosowania m.in. z Metrem Warszawskim. Stołeczni transportowcy będą dążyć do takiego rozwiązania stanowisk parkingowych aby nie było potrzebne usuwanie ani jednego drzewa. Jeżeli się to nie uda, to, w miarę możliwości, zostaną one przesadzone na teren Węzła Komunikacyjnego Młociny.

Po zatwierdzeniu projektu koncepcyjnego powstanie projekt budowlany. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uzgodnienia i uzyskanie pozwolenia na budowę. Sama budowa zakończy się w grudniu tego roku.

Nowy parking powstanie między południowym wejściem do stacji metra, a skrzyżowaniem z ulicą Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ulicy Kasprowicza. Będzie to parking naziemny, jednopoziomowy. Znajdzie się na nim ok. 160 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów.

Poza standardowym wyposażeniem takim jak: oświetlenie, monitoring wizyjny, system automatycznego pobierania opłat, biletomatem oraz systemem monitorującym zajętość parkingu, znajdą się tam ekologiczne rozwiązania, które do tej pory nie były stosowane na parkingach przesiadkowych P+R.

Wśród miejsc parkingowych dla samochodów znajdą się dwa, na których będzie można ładować samochody elektryczne i hybrydowe. Warto w tym miejscu dodać, że niedawno o takich rozwiązaniach wspominał na naszym portalu Andrzej Jędrzejewski, członek Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego. Na Młocinach powstaną również dwa stanowiska do ładowania rowerów elektrycznych. Ponadto pojawią się tam rozwiązanie redukujące koszty eksploatacji parkingu poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej - panele fotowoltaiczne. Wytworzona dzięki nim energia będzie wykorzystywana do oświetlenia parkingu lampami LED.