Balczun: szefowanie Kolejom Ukraińskim to praca w ekstremalnych warunkach

Balczun: szefowanie Kolejom Ukraińskim to praca w ekstremalnych warunkach

07 lutego 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Prace nad strategią rozwoju i polityką taryfową przedsiębiorstwa, rozmowy ze związkami zawodowymi nad kierunkami reformy, problemy taborowe, a także zasady określające kontrakt menedżerski Wojciecha Balczuna – to tylko niektóre tematy poruszone przez prezesa Ukrzaliznytsji podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej.

Fot. YouTube

– Od początku mojej misji priorytetem była praca nad rozwiązaniem ważnych problemów, które są w UZ – mówił Wojciech Balczun. – Warunki jakie zastaliśmy w Ukrzaliztytsji były i są ekstremalnie trudne – dodawał.

Prezes UZ wskazywał, że oczekuje się od niego przeprowadzenia wielkich reform, a jednocześnie krępuje mu się ręce. – Jak można zmieniać przedsiębiorstwo nie mogąc podejmować decyzji – wskazywał. W jego opinii jednym z najważniejszych sukcesów ubiegłego roku to zakup 650 nowych wagonów, chociaż w planach był tysiąc. Dlaczego nie udało się wykonać pierwotnych założeń? – Ponieważ firmy ukraińskie produkujące tabor nie były w stanie zrealizować zamówienia – tłumaczył Balczun. – Doliczając do tego pojazdy wyprodukowane własnymi siłami (pierwszy raz po wielu latach dzięki własnemu zapleczu) w 2016 r. przybyło nam 1020  nowych półwagonów – podkreślał.

Więcej o sytuacji w Kolejach Ukraińskich można dowiedzieć się z poniższego materiału filmowego.