Siedmiu chętnych na remont linii Skawina – Sucha Beskidzka

Siedmiu chętnych na remont linii Skawina – Sucha Beskidzka

01 marca 2017 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

PLK ogłosiły listę konsorcjów starających się o zamówienie na modernizację linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka fragmentu linii łączących Kraków z Zakopanem i Bielsko-Białą.

Fot. PKP PLK

Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze obejmuje prace na linii nr 97 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka z wyłączeniem odcinków Strzyszów – Zembrzyce oraz odcinek realizowany w ramach budowy łącznicy w Chabówce. Drugie zadanie obejmuje opracowanie projektu budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej, która skróci czas jazdy pociągów z Krakowa do Wadowic i Bielska – Białej. Na oba zadania PLK planują wydać łącznie 289 mln zł netto.

Krócej do Suchej Beskidzkiej

Zamówienie udzielone w systemie „zaprojektuj i buduj” obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów (m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w Kalwarii Zebrzydowskiej) i 2 wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów). Inwestycja skróci czas przejazdu o około 16 minut między Krakowem Płaszowem a Suchą Beskidzką, usprawni ruch kolejowy i zwiększy bezpieczeństwo. 

W ramach zadania na linii nr 97, zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która po realizacji ułatwiłaby ruch pociągów. Planowanie podpisanie umowy (w trybie projektuj i buduj) jeszcze w 2017 r. a zakończenie w 2020 r.

Inwestycje za 950 mln zł

Inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97), realizowana jest w ramach większego projektu o nazwie „ Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane” o wartości 950 mln zł.

W przetargu wpłynęły oferty od siedmiu konsorcjów. Poniżej przedstawiamy listę ofert wraz z wartościami brutto.

  • Grupa Fewaterm – wartość 218 mln zł
  • Trakcja PRKiI – 230,9 mln zł
  • Svietelsky Rail Polska – 232 mln zł
  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 236,6 mln zł
  • Torpol SA – 240 mln zł
  • OHL ZS – 255,7 mln zł
  • Track Tec Construction – 277,9 mln zł

Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut.