PLK przygotowują duży przetarg na wymianę rozjazdów

PLK przygotowują duży przetarg na wymianę rozjazdów

02 marca 2017 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Bardziej komfortowa podróż i sprawny przejazd pociągów oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa na sieci kolejowej – Polskie Linie Kolejowe planują wymianę blisko 300 rozjazdów, m.in. w Krakowie, Poznaniu, Stalowej Woli. W marcu planowany jest przetarg szacowany na ok. 200 mln zł. 

Fot. PKP PLK

Polskie Linie Kolejowe SA planują wymianę 288 rozjazdów na terenie 13 województw. Roboty na 22 liniach kolejowych obejmą wymianę rozjazdów i przylegających odcinków toru. Prace związane z wymianą rozjazdów rozpoczną się we wrześniu tego roku – informuje zarządca infrastruktury.

Szybszy i płynniejszy ruch

Nowe rozjazdy to sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i lepszy komfort podróży, a  także podwyższenie prędkości pociągów dalekobieżnych przejeżdżających przez stacje. Składy towarowe pojadą ze stałą prędkością bez zbędnych zwolnień. Dla zapewnienia sprawnego przejazdu pociągów zimą, rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Gwarantuje to szybkie usuwanie śniegu i lodu, czyli dobre działanie urządzeń i bezpieczeństwo ruchu kolejowym w trudnych warunkach pogodowych. 

PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą w II kwartale br. Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2017 – 2023, przy czym prace związane z montażem rozjazdów zakończą się w 2018 roku. 

Kontynuacja działań

Wymianę blisko 100 rozjazdów zarządca infrastruktury planuje jeszcze w 2017 roku. Pierwsze prace ruszą we wrześniu w Bydgoszczy, Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, Szczukowicach, Zajezierzu k/Dęblina. 

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To kontynuacja podobnych działań, współfinansowanych z UE, w efekcie których PLK zamontowała już na terenie kraju 697 nowych rozjazdów. Projekt wart był 600 mln zł.