PKP Energetyka jedynym chętnym na remont fragmentu Węglówki

PKP Energetyka jedynym chętnym na remont fragmentu Węglówki

14 marca 2017 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

W przetargu na modernizację fragmentu Magistrali Węglowej, zlokalizowanego w województwie pomorskim, wpłynęła jedna oferta, złożona przez PKP Energetyka. PLK chce podnieść prędkość pociągów na tym fragmencie do 200 km/h.

Fot. Aktron CC BY 3.0

PKP Polskie Linie Kolejowe podały informację z otwarcia ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót na dwutorowej linii C-E 65. Inwestycja obejmuje fragment linii nr 131 między stacjami Tczew i Smętowo. Jedyną ofertę o wartości 25mln zł brutto złożyła PKP Energetyka. Zarządca infrastruktury plnował na tę inwestycje przeznaczyć ok. 30 mln zł netto.

W zakres zamawianych prac wchodzą kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją, przebudowa/budowa peronów na przystankach osobowych Subkowy Wieś i Czarlin wraz z infrastrukturą, przebudowa przejazdów, częściowa przebudowa urządzeń srk, przebudowa przepustów (z robotami towarzyszącymi), ułożenie rurociągu kablowego i okablowania.

Przebudowanych ma zostać ponad 45 kilometrów dwutorowej linii. PKP PLK chce aby na modernizowanym odcinku prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich wynosiła 160/200 km/h a towarowych 120 km/h.

Inwestycja przyspieszy pociągi kursujące między Bydgoszczą a Trójmiastem. Modernizowany fragment linii 131 ma istotne znaczenie dla ruchu pasażerskiego dalekobieżnego miedzy Trójmiastem a Poznaniem i południową Polską. Linia ta jest też intensywnie wykorzystywana w ruchu pociągów towarowych.