Stadler Polska kończy realizację kontraktu dla TPER

Stadler Polska kończy realizację kontraktu dla TPER

23 marca 2017 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Do końca marca Stadler dostarczy wszystkie z siedmiu elektrycznych jednostek trakcyjnych Flirt zamówionych przez włoskiego przewoźnika TPER. Pociągi produkowane są w Siedlcach.

Fot. Stadler

Pod koniec 2015 roku włoski przewoźnik TPER zamówił 7 pięcioczłonowych pojazdów typu Flirt. Wszystkie pojazdy produkowane w siedleckim zakładzie Stadlera są gotowe. 3 z nich zostały już dostarczone do klienta, kolejne 2 składy opuszczają zakład w bieżącym tygodniu, ostatnie dwa wyjadą do Włoch z końcem marca.

Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne typu Fflirt dla TPER to pojazdy niskopodłogowe, z 265 miejscami siedzącymi i 77 siedzeniami składanymi. Pojazdy posiadają nowoczesne, komfortowo wyposażone, klimatyzowane wnętrza. Osiągają doskonałe wartości przyspieszenia. Będą eksploatowane w rejonach prowincji Bolonia i Ferrara. TPER, uwzględniając aktualne zamówienie, będzie posiadał flotę 26 pięcioczłonowych pojazdów typu Flirt.

Flirt w Szwecji niezawodny

Stadler świadczy od 24 miesięcy usługę utrzymania pojadów typu Flirt wyprodukowanych dla szwedzkiej spółki MTR Express. W tym czasie wskaźnik dostępności floty wynosił nieprzerwanie 100 procent. Dzięki temu przewoźnik może prowadzić maksymalnie efektywną działalność przewozową i zapewnia pasażerom na trasie pomiędzy Sztokholmem i Göteborgiem, komfortową, bezpieczną, bezproblemową podróż.

Stadler dostarcza pojazdy i świadczy usługi utrzymania floty dla spółki MTR Express - operatora usług kolejowych obsługującego połączenia pomiędzy Sztokholmem a Göteborgiem. Firma otrzymała zamówienie na dostawę sześciu pojazdów typu X74-Flirt i natychmiast uruchomiła ich produkcję. Już rok później pierwszy skład został dostarczony do klienta, a 21 marca 2015 r. na pokładzie czerwonego ekspresu powitano pierwszych  pasażerów.

21 marca 2017 minęło dokładnie dwa lata od rozpoczęcia przez firmę Stadler usługi utrzymania pojazdów MTR Express. W tym okresie wskaźnik dostępności floty wynosił nieprzerwanie 100proc. W praktyce oznacza to, że wszystkie dostarczone jednostki działały bez żadnych awarii zakłócających ich planową eksploatację. Potwierdza to najwyższą jakość pojazdów Stadlera oraz profesjonalizm i zaangażowanie zespołu utrzymania technicznego.

Pociągi znane polskim pasażerom

W Polsce eksploatowane są obecnie 54 jednostki typu Flirt wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach. Pojazdy jeżdżą w barwach Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity. Dostępność składów, których utrzymanie prowadzi spółka Stadler Polska, także jest bardzo wysoka – na koniec IV kwartału 2016 roku w przypadku floty ŁKA wskaźnik dostępności wyniósł 99 procent, zaś w przypadku floty PKP Intercity 98 procent.