Modernizacja poznańskiego Dworca Zachodniego coraz bliżej. Drugi przetarg na wyłonienie wykonawcy jego przebudowy został rozstrzygnięty. Polskie Koleje Państwowe spośród czterech ofert wybrały tę złożoną przez SKB z Warszawy.
Oferta warszawskiej spółki była jedyną mieszczącą się w kwocie, którą PKP SA były skłonne wydać na modernizację. Przypomnijmy, że kolejowa spółka zamierzała przeznaczyć na roboty modernizacyjne, a także na opiekę serwisową i konserwację Dworca Zachodniego niespełna 9,65 mln zł brutto. SKB wyceniła swoje usługi na 9,45 mln zł.
Projekt przebudowy dworca, który znajduje się pod opieką konserwatora zabytków, przewiduje, że w gmachu znajdzie się m.in. pięć kas biletowych, w tym dwie dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz ogólnodostępne poczekalnie. Lokal gastronomiczny na dworcu zyska bezpośrednie wyjście na zewnątrz i możliwość postawienia ogródka letniego.
Zaprojektowano także nadbudowę budynku oraz zaplanowano renowację elewacji. Dzięki temu po przebudowie dworzec będzie o ponad metr wyższy. Pierwotną formę, czyli skrzydła wyniesione ku górze, odzyska wykonana z brązu rzeźba, wieńcząca wejście do budynku.
Spółka, która zajmie się poznańskim Dworcem Zachodnim, ma doświadczenie we współpracy z koleją. Do tej pory przebudowywała m.in. dworce kolejowe w Jarosławiu, Dębicy, Kutnie, Pile, Zawierciu, Radomiu i Radomsku, skąd się wywodzi.
Prace modernizacyjne na Dworcu Zachodnim w Poznaniu będzie musiała wykonać w 51 tygodni od momentu podpisania umowy. Na czas realizacji prac budowlanych obsługa pasażerów odbywać się będzie w tymczasowym dworcu, wykonanym w modułowej zabudowie kontenerowej.