PKP S.A. wyróżniona w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”

PKP S.A. wyróżniona w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki”

03 kwietnia 2017 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Już po raz trzeci PKP S.A. została wyróżniona w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Projektowanie włączające, organizacja warsztatów kreatywno - facylitacyjnych, akcja „Książka w podróży”, budowa Innowacyjnych Dworców Systemowych oraz wprowadzenie Wyszukiwarki udogodnień dla osób z ograniczoną mobilnością zostały wskazane jako dobre praktyki w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) za 2016 rok.

Fot. PKP S.A.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” stanowi największy w Polsce przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego. 30 marca br. w Warszawie ogłoszony został po raz 15. Jubileuszowa edycja raportu prezentuje najlepsze działania 180 firm w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility) realizowane w 2016 roku.

W tym roku raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” po raz pierwszy połączony został z globalnymi 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals - SDG), ustanowionymi przez ONZ w 2015 roku.

Podobnie jak w poprzednich edycjach prezentowane w Raporcie praktyki pogrupowane są w 7 obszarach, zgodnie z normą ISO 26000: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, prawa człowieka, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

– Wyróżnienie praktyk PKP S.A w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest potwierdzeniem, że obrany przez nas kierunek jest właściwy. Podejmowane inicjatywy skutecznie wspierają rozwój naszej organizacji, mają pozytywny wpływ na relacje wewnątrz przedsiębiorstwa i współpracę z otoczeniem zewnętrznym – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

W kategorii zagadnienia konsumenckie wyróżniono udostępnioną w listopadzie 2016 roku na stronie pkpsa.pl wyszukiwarkę udogodnień dla osób z ograniczoną mobilnością. Pasażer może znaleźć w niej informacje dotyczące m.in. usługi asysty, obecności urządzeń wspomagających, pomieszczeń dla rodziców opiekujących się dzieckiem, map dotykowych, oznakowania poziomego dla osób niewidomych lub niedowidzących. Praktyka należy do najważniejszych inicjatyw realizowanych na poziomie całej Grupy PKP, służących  podnoszeniu jakości oferowanych usług.

W kategorii ład organizacyjny wyróżniono warsztaty kreatywno-facylitacyjne, które PKP S.A. organizuje przed każdą większą inwestycją dworcową. Ich głównym celem jest angażowanie społeczeństwa i jednostek samorządu terytorialnego w proces planowania funkcjonalno – użytkowego. Włączenie interesariuszy na najwcześniejszym etapie planowania inwestycji dworcowych ma znaczący wpływ na poprawę  dostępności do infrastruktury transportu kolejowego i dostosowanie jej do realnych potrzeb podróżnych oraz mieszkańców miast.

W kategorii środowisko przedstawiono projekt Innowacyjne Dworce Systemowe, polegający na zastąpieniu dotychczasowych obiektów dworcowych nowoczesnymi, bardziej dopasowanymi wielkością do rzeczywistych potrzeb podróżnych budynkami, które stworzono na podstawie ujednoliconego projektu.  Dworce te, dzięki zastosowaniu wielu ekologicznych rozwiązań, są bardziej efektywne energetycznie od poprzednich obiektów. Celem projektu IDS było stworzenie dworców o wysokiej jakości, spełniających standardy międzynarodowe oraz w pełni dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. PKP S.A. zamierza kontynuować inwestycje w tej formule, odpowiednio je modyfikując zależnie od potrzeb.

W kategorii zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej przedstawiono akcję „Książka w podróży”. PKP S.A. dołączyła do międzynarodowego ruchu bookcrossingowego, otwierając dla uwolnionych książek przestrzeń dworców kolejowych. Od otwarcia pierwszej półki bookcrossingowej na Dworcu Centralnym uwolniono już 14 555 książek.

Z pełną wersją raportu można zapoznać się pod adresem www.odpowiedzialnybiznes.pl. Praktyki PKP S.A. prezentowane są na stronach 23, 67, 86 oraz 125.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pasażerowie wyrazili opinie i preferencje dotyczące rozkładu jazdy PKP Intercity Pasażerowie wyrazili opinie i preferencje dotyczące rozkładu jazdy PKP Intercity
Następny artykuł Pesa z umową na 12 Swingów dla Łodzi Pesa z umową na 12 Swingów dla Łodzi