Przewozy Regionalne chcą kupić pojazdy hybrydowe

Przewozy Regionalne chcą kupić pojazdy hybrydowe

05 kwietnia 2017 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

Przewozy Regionalne będą modernizować swój park taborowy. Spółka podpisała już umowę na zakup i modernizację 50 pojazdów. Spółka chce kupić także pojazdy hybrydowe.

Wizualizacja projektu Newagu Fot. Newag

Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski przedstawił plany taborowe spółki najbliższe lata. PR chce odmienić swój mocno wiekowy tabor. Nowe i zmodernizowane pociągi będą malowane zgodnie ze schematem marki PolRegio i spółka nie zamierza zmieniać malatury pojazdów. Jak zapowiedział Zgorzelski, w przeciągu tygodnia ogłoszony ma być kolejny przetarg na modernizację 5 pojazdów z opcją na kolejne 5.

Oszczędności w przetargach

– Ponieważ z dotychczas rozstrzygniętych przetargów wypracowaliśmy ok. 59 mln zł oszczędności, które chcemy w dalszym ciągu przeznaczać na poprawę oferty dla pasażerów w postaci modernizacji kolejnych jednostek – zapowiedział nowy prezes PR.

W modernizacji obecnie jest 36 jednostek a w produkcji 12 sztuk. Na początku III kw. PR zaoferują nowe autobusy szynowe Link, a pierwsze zmodernizowane EZT trafią do spółki w lipcu. Znaczna ilość nowego i zmodernizowanego taboru trafi do województw lubelskiego, wielkopolskiego, warmińsko - mazurskiego i pomorskiego.

PR chcą hybryd

Spółka jest też otwarta na nowe technologie w tym napęd hybrydowy. – Widzę potencjał w pewnym novum czyli w zapotrzebowaniu spółki na kilkadziesiąt pojazdów o napędzie hybrydowym spalinowo–elektrycznym. Około trzydziestu sztuk takich pojazdów chcielibyśmy pozyskać. Przy aktywnym współudziale Agencji Rozwoju Przemysłu i pod bacznym okiem Ministerstwa Rozwoju jako inicjator widzimy przestrzeń do zaprojektowania i prototypowania nowych rozwiązań, unikalnych dla Polski, aby od 2019 r. spółka zaczęła pozyskiwać nowy wielkoseryjny, przemyślany i dopracowany tabor dostosowany do polskich warunków – powiedział Krzysztof Zgorzelski.

Niedawno spółka Newag otrzymała dofinansowanie na opracowanie projektu pojazdu hybrydowego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ponad 15 mln zł. 

Jak zapowiedział Zgorzelski, zakup hybryd, to plan długofalowy, gdyż umowa restrukturyzacyjna nie pozwala Przewozom Regionalnym do końca 2018 r. wchodzić w nowe przedsięwzięcia. Spółka planuje jednak w najbliższych latach modernizować lub wymieniać po kilkadziesiąt sztuk taboru. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Warsztaty kreatywne dot. inwestycji dworcowych w Prabutach i Suszu Warsztaty kreatywne dot. inwestycji dworcowych w Prabutach i Suszu
Następny artykuł Polityka mobilności po warszawsku. Uczniowie pojadą komunikacją za darmo? Polityka mobilności po warszawsku. Uczniowie pojadą komunikacją za darmo?