Trzy tysiące dzieci w tym roku postawiło „Szlaban na Ryzyko!”

Trzy tysiące dzieci w tym roku postawiło „Szlaban na Ryzyko!”

06 kwietnia 2017 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Spotkania z dziećmi i młodzieżą, akcje ulotkowe na przejazdach i dzikich przejściach, aktywne działania na portalach społecznościowych i kolejne seminaria z instruktorami jazdy, to tylko niektóre elementy kampanii Bezpieczny Przejazd –„Szlaban na ryzyko!” kontynuowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Fot. PKP PLK

Spotkania z dziećmi i młodzieżą, akcje ulotkowe na przejazdach i dzikich przejściach, aktywne działania na portalach społecznościowych i kolejne seminaria z instruktorami jazdy, to tylko niektóre elementy kampanii Bezpieczny Przejazd –„Szlaban na ryzyko!” kontynuowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prawie 3000 dzieci od początku roku dowiedziało się więcej na temat bezpieczeństwa na kolei. Spotkania organizowane w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” uczą najmłodszych m.in. jak nie zachowywać się w pobliżu torów. Omawiane były zasady bezpiecznego przechodzenia przez tory, zachowanie w podróży koleją w pociągach i na peronach, czy skutki zabaw w pobliżu przejeżdżających pociągów. Przez pierwsze trzy miesiące tego roku koordynatorzy kampanii wraz z funkcjonariuszami Straży Ochrony Kolei odwiedzili 133 szkoły i placówki wychowawcze. W tym roku również wręczone zostały nagrody laureatom konkursu na najlepszy komiks o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowo-drogowych, w którym uczestniczyli uczniowie gimnazjów. Kontynuowane są akcje ulotkowe na przejazdach i dzikich przejściach.

Ostatnie miesiące to także większa aktywność kampanii na portalach społecznościowych, które wykorzystywane są jako kolejne źródło przekazywania ważnych informacji o bezpieczeństwie. Film pokazujący zdarzenie w Czerwionce i przestrzegający przed wjeżdżaniem na przejazd przy zamkniętych rogatkach obejrzało prawie pół miliona osób.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/D-KpWnnDpVg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się materiały wideo zrealizowane przez CyberMariana – „Jeden przejazd za daleko”

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/249Av18gTGQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

i Iwonę Blecharczyk Trucking Girl – „#Bezpieczny przejazd. Szlaban na ryzyko!”.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Y2-LjkZwxVY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Do kampanii dołączają kolejni youtuberzyy, którym szczególnie bliska jest poprawa bezpieczeństwa na styku ruchu drogowego i kolejowego.  Dzięki współpracy kolejarzy z Pocztą Polską, spot kampanijny – „Film, którego wolałbyś nie zobaczyć”, był wyświetlany w kilkuset urzędach pocztowych w całej Polsce. W social mediach cyklicznie publikowane są również infografiki związane z prawidłowym zachowaniem kierowców i pieszych na terenie kolejowym.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qYR8J6LwAw0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

W kwietniu, w ramach współpracy partnerskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z przewoźnikami pasażerskimi prowadzą kolejną akcję informacyjną. Wśród pasażerów dystrybuowane są materiały informacyjne, a w pociągach przemierzających całą Polskę emitowany jest spot kampanijny.

Również w tym roku będą kontynuowane warsztaty z instruktorami nauki jazdy. Kolejni nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia zajęć dzięki dodatkowym materiałom z bezpiecznego przekraczania przejazdów kolejowo - drogowych. Najbliższe spotkania zaplanowano: w Poznaniu w trakcie trwających właśnie targów Motor Show 2017 (6 kwietnia) i w Warszawie – w trakcie „Dnia Bezpiecznej Jazdy” (20 kwietnia), organizowanego przez SKN Motoryzacji w Szkole Głównej Handlowej. Eksperci do spraw bezpieczeństwa na kolei planują kolejne spotkania w miastach wojewódzkich.

Szczegółowe informacje na temat kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” są dostępne na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl