Oferty na linię Warszawa – Mińsk Mazowiecki powyżej kosztorysu

Oferty na linię Warszawa – Mińsk Mazowiecki powyżej kosztorysu

10 kwietnia 2017 | Autor: ŁK
PODZIEL SIĘ

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na modernizację stacji na fragmencie magistrali E20 Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. PLK chce zwiększyć przepustowość tej linii.

Fot. PKP PLK

Przetarg PLK prowadzony jest w formule „zaprojektuj i buduj”. Jak informuje zarządca infrastruktury swoje oferty zgłosiły dwie spółki: Torpol z ofertą za 155 mln zł brutto i Trakcja PRKiI, która wyceniła swoje usługi na 167,5 mln zł brutto. PLK zamierzały na tę inwestycję wydać 124 mln zł brutto, co oznacza że obie oferty przekroczyły kosztorys o kilkadziesiąt mln zł.

Wykonawca wybrany w przetargu przygotuje szczegółową dokumentację potrzebną do przebudowy torów na pięciu stacjach – w Ożarowie Mazowieckim, Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkiem i w Rembertowie. W ramach projektu zaplanowano również nowy przystanek – Warszawa Stalowa. Planowane roboty pozwolą na zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym. Przewoźnicy obsługujący połączenia podmiejskie do stolicy będą mogli zwiększyć częstotliwość pociągów do i z Warszawy – informują PLK.

Nowy przystanek – Warszawa Stalowa powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach biegnących z Rembertowa do stacji Warszawa Gdańska. Priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej i do planowanej stacji metra.