Inwestycje w transporcie kolejowym – nowoczesne technologie

Inwestycje w transporcie kolejowym – nowoczesne technologie

13 kwietnia 2017 | Źródło: Neel
PODZIEL SIĘ

Po trzech latach przerwy, w dniach 5-7 kwietnia w Juracie ponownie odbyła się zorganizowana przez firmy AREX i NEEL konferencja naukowo-techniczna z cyklu „Nowoczesne technologie w realizacji projektów inwestycyjnych transportu kolejowego”.

Fot. Neel

W konferencji uczestniczyło 236 osób reprezentujących 97 firm i instytucji, takich jak: firmy consultingowe, projektowe, naukowo-badawcze, wykonawcze, spółki PKP, przewoźnicy, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Nie zabrakło przedstawicieli wyższych uczelni, a także parków narodowych i krajobrazowych, przez których tereny przechodzą przewidziane do modernizacji linie kolejowe.

Celami konferencji były:

  • prezentacja najnowszych zagadnień dotyczących realizacji inwestycji modernizacyjnych na PKP,
  • prezentacja najnowszych rozwiązań stosowanych w zarządzaniu urządzeniami infrastruktury kolejowej,
  • analiza kwestii ochrony środowiska w realizacji projektów inwestycyjnych transportu kolejowego,
  • prezentacja zagadnień bezpieczeństwa transportu kolejowego,
  • wprowadzenie przyjaznych dla środowiska rozwiązań i technologii w systemach automatyki kolejowej,
  • wymiana doświadczeń w zakresie projektowania i wdrażania najnowszych osiągnięć w dziedzinie energetyki kolejowej, trakcji elektrycznej, diagnostyki, infrastruktury i automatyki sterowania ruchem kolejowym.

Wystąpienia zaproszonych ekspertów dotyczyły szerokiego spektrum problemów związanych m.in. ze współczesnym transportem kolejowym (w tym znaczenie bezpieczeństwa), z obecnie stosowanymi technologiami oraz wprowadzaniem innowacji i ustanawianiem dla nich odpowiednich wytycznych uwzględniających aktualnie obowiązujące wymagania ochrony środowiska naturalnego. Podczas otwarcia konferencji przedstawiciel Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte oddał salwę honorową przy pomocy modeli armat lądowej i wodnej. Imprezę uświetniła również tradycyjna już niespodzianka muzyczna. Podjęto także decyzję o organizacji w odstępie dwóch lat kolejnych konferencji.

Partnerami konferencji byli: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., voestalpine SIGNALING Sopot Sp. z o.o., Kolejowe Zakłady Automatyki SA, FUGRO Raildata B.V. Holandia, KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A., Przedsiębiorstwo Delta-Zieńć Zakład Usług Elektromontażowych, DP System Sp. z o.o., Frauscher Polska Sp. z o.o., Rogum Kable Sp. z o.o., Galland SAS Francja, Aste Sp. z o.o., Termorad Sp. z o.o., Jean Mueller Polska Sp. z o.o., Fabryka Urządzeń Kolejowych Sp. z o.o. oraz Micoled Sp. z o.o.

Patronat medialny nad konferencją objęły czasopisma „Kurier Kolejowy”, „Współczesne Systemy Transportowe” i „Technika Transportu Szynowego”. W gronie patronów imprezy znalazły się Instytut Kolejnictwa, Urząd Transportu Kolejowego, Politechnika Gdańska, Wydział Leśny Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Forum FRACHT 2017 integratorem branży transportu intermodalnego Forum FRACHT 2017 integratorem branży transportu intermodalnego
Następny artykuł Węgierskie koleje kupują piętrowe pociągi Stadlera Węgierskie koleje kupują piętrowe pociągi Stadlera