W 2017 r. Lotos Kolej planuje przewieźć na terenie Niemiec ok. 2 mln ton ładunków. To dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku.
Pociągi Lotos Kolej docierają m.in. do takich miast jak Hamburg, Magdeburg, Rostocka, Bad Shandau i Merseburg. W planach jest zwiększenie destynacji o kilka innych miejscowości.
Połączenia na terenie naszego zachodniego sąsiada są realizowane przez niemieckich maszynistów, ale na ukończeniu znajdują się już szkolenia polskich mechaników.
– Obsługa pociągów przez polskich pracowników da nam dużo większe możliwości w organizacji przewozów. U nas transporty ustala się w sposób elastyczny, planowanie jest z dnia na dzień, modyfikowane do potrzeb klienta. W Niemczech natomiast planuje się to z wyprzedzeniem tygodniowym, wszystko jest bardziej sztywne począwszy od planistów, po dyspozytorów ruchu, a kończąc na maszynistach – mówiła Katarzyna Korowicka, dyrektor ds. handlu Lotos Kolej podczas V Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2017 w Gdańsku.
W 2016 r. pod względem masy przewiezionego towaru Lotos Kolej była na trzecim miejscu w Polsce (za PKP Cargo i DB Cargo). Udział procentowy gdańskiej spółki wyniósł 5,70 proc.
W ubiegłym roku Lotos Kolej przewiozła ogółem 12,5 mln ton towarów.