Fuzja spółek Porr w jeden podmiot. Portfel zamówień po integracji to ponad 2 mld zł

Fuzja spółek Porr w jeden podmiot. Portfel zamówień po integracji to ponad 2 mld zł

05 maja 2017 | Źródło: Porr
PODZIEL SIĘ

Zarząd koncernu Porr zapowiada kontynuację dynamicznej ekspansji firmy na rynku polskim. Połączenie spółek Porr Polska Infrastructure oraz Porr Polska Construction wzmocni synergię działań całego zespołu i pozwoli lepiej wykorzystać jego potencjał oraz zgromadzony know-how. Nowa spółka będzie zatrudniała ponad 1500 osób, a jej portfel zleceń na 2017 rok to ponad 2 mld zł.

Fot. Porr

Zasadniczym obszarem kompetencyjnym spółki Porr Polska Construction było budownictwo kubaturowe i kolejowe, natomiast spółka Porr Polska Infrastructure realizowała głównie projekty infrastrukturalne, działając również w segmencie budownictwa inżynieryjnego i energetycznego. Dzięki połączeniu obu podmiotów spółka Porr S.A. staje się dostawcą kompleksowych usług we wszystkich segmentach współczesnego rynku budowlanego.

Karl-Heinz Strauss, prezes i dyrektor zarządzający Porr AG, podkreśla jak ważne dla zrównoważonego rozwoju i umocnienia pozycji rynkowej jest lokalna kadra zarządzająca. – Management, znający rynek i klientów to gwarancja efektywnego zarządzania, skutecznego poszerzania potencjału i umacniania przewagi konkurencyjnej firmy. Cieszymy się iż jubileusz 30-lecia obecności Porr w Polsce możemy podkreślić tak ważnym wydarzeniem jakim jest polaczenie dwóch naszych największych Spółek w tym kraju – dodaje Karl-Heinz Strauss.

Odpowiedzialny za budownictwo infrastrukturalne w Porr S.A, Piotr Kledzik  wskazuje, że zarówno wielkość, jak i kompleksowość posiadanych kompetencji przy wsparciu Grupy Porr umożliwia realizacje najbardziej wymagających projektów. – Dotychczasowe założenia strategiczne będą rozwijane, a nowa struktura ma prowadzić do zoptymalizowania działalności. Chcemy dalej wygrywać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – podkreśla Piotr Kledzik.

– Posiadamy doświadczony i zgrany zespół, który wspiera dynamicznie działająca baza techniczna z nowoczesnym parkiem maszyn. Jestem pewien, iż sprostamy najtrudniejszym wyzwaniom inżynieryjnym na polskim rynku budowlanym – dodaje Peter Hartmann, członek zarządu odpowiedzialny za sektor budownictwa kubaturowego w Porr S.A.

Formalna fuzja została poprzedzona intensywnymi działaniami integrującymi obie spółki Porr w Polsce. Ich elementem było tworzenie centrów usług wspólnych spółek PPI i PPC, obsługujących również inne spółki koncernu w Polsce, m.in. w obszarach rachunkowości, finansów, IT oraz zakupów. – Działania te były elementem kluczowym do powstania Porr SA - efektywnego podmiotu, który będąc jednym z czołowych przedsiębiorstw na polskim rynku budowlanym oferuje pełną paletę usług – podsumowuje Jakub Chojnacki, członek zarządu odpowiedzialny za kwestie ekonomiczno-finansowe w Porr S.A.

Obecnie spółka realizuje kilka dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych, jak również projekty w zakresie budownictwa kubaturowego, kolejowego i wodnego. Warto tu wymienić m.in. budowę odcinków dróg ekspresowych S8, S6, S17, S6/S11, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, czy też nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu.

Niedawno spółka Porr S.A. pozyskała szereg nowych zleceń, do których należy np. drugi etap budowy kompleksu biurowców Business Garden Poznań II. W segmencie budownictwa kolejowego m.in. modernizowana jest linia kolejowa relacji Poznań-Piła, w ramach kontraktu opiewającego na kwotę ok. 485 mln zł. Trwają też prace nad modernizacją 15-kilometrowego odcinka trasy E30 łączącej Katowice z Krakowem, w których Porr uczestniczy jako członek konsorcjum (wartość zamówienia: ok. 296,5 mln zł). Kolejne projekty to remont jazów nadodrzańskich czy budowa 114-km odcinka gazociągu Lwówek-Odolanów.

W ostatnich latach koncern Porr dokonał udanej ekspansji na rynek norweski, gdzie jedna z jego spółek-córek realizuje projekty budowy mostów. Jako Generalny Wykonawca spółka zakończyła już budowę mostów  Harpe oraz Tresfjord, realizuje aktualnie trzy kontrakty mostowe Farris, Loftesnes oraz Varodd o łącznej wartości ponad 715 mln zł.  We wrześniu 2016r. podpisany został również kontrakt na budowę tunelu o wartości ok. 158 mln zł.