PKP Intercity chwali się wynikami za I kwartał

PKP Intercity chwali się wynikami za I kwartał

08 maja 2017 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

W pierwszym kwartale 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.

Fot. PKP Intercity

Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi  3% wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach.

Pierwszy kwartał w liczbach

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzin i 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa - Kraków. Natomiast najwyższe wzrosty osiągnięto m.in. na trasach pomiędzy Białymstokiem a Warszawą (+71%), Krakowem a Przemyślem (+55%), Olsztynem a Warszawą (+43%), Kielcami a Warszawą (43%) czy Krakowem a Łodzią (+41%).

Bilety online zyskują popularność

Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzina bez wychodzenia z domu.W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku.