Przewozy Regionalne przetestują dwa Feniksy 57

Przewozy Regionalne przetestują dwa Feniksy 57

27 czerwca 2017 | Źródło: H. Cegielski FPS
PODZIEL SIĘ

Zmodernizowane przez poznańskie zakłady H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych elektryczne zespoły trakcyjne EN57 – FPS (FENIKS 57), których właścicielem jest Polski Tabor Szynowy wyjadą na tory. Dzięki porozumieniu, podpisanemu pomiędzy: H. Cegielskim – Fabryką Pojazdów Szynowych, Polskim Taborem Szynowym i Przewozami Regionalnymi, przewoźnik kolejowy rozpocznie ich próbną eksploatację. FENIKSY 57 zasilą tabor PolRegio w Wielkopolsce, ale nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego, skierowana jest również do innych kolejowych przewoźników.

Fot. H. Cegielski FPS
- Jednym z priorytetów ARP jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego. Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicy kolejowi – powiedział Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Feniks 57 to kompleksowo zmodernizowane pociągi elektryczne, które gwarantują wysoki komfort podróżowania. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają  m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych – każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

– Feniks 57 to pojazd wygodny i przyjazny podróżnemu, wierzę, że pasażerowie POLREGIO będą mieli okazję się o tym już wkrótce przekonać i ocenić efekt modernizacji dokonanej w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Szczególnie, że jest to najbardziej zaawansowana przebudowa pojazdów, których korzenie sięgają lat 60-tych – dodał Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Obecnie gotowe są wszystkie z 20 zmodernizowanych w poznańskim H. Cegielski – FPS elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, które zostały zakupione przez Polski Tabor Szynowy w 2015 roku. Obecnie Polski Tabor Szynowy oferuje zmodernizowane Feniksy polskim przewoźnikom w formie sprzedaży, ale również dzierżawy.

– W imieniu Polskiego Taboru Szynowego mam zaszczyt przekazać dwa pierwsze pojazdy FENIKS 57. Nazwa nie jest przypadkowa. Z racji skali przeprowadzonych prac  nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa, bo standard pojazdów i wysoka jakość modernizacji sprawiają, że w żaden sposób nie przypominają one pierwowzoru. Dwa pierwsze składy, które wyruszają dziś w barwach POLREGIO są dla nas symbolicznym otwarciem na współpracę z szeroko pojętym rynkiem. Zakładamy nie tylko możliwość sprzedaży elektrycznych jednostek, ale także w zależności od zapotrzebowania leasing długo- lub krótkoterminowy. Jestem pewien, że Feniksy spełnią nie tylko oczekiwania pasażerów, ale także stworzą nową, konkurencyjną wartość na polskim rynku przewozów pasażerskich – powiedział Adam Laskowski, Zarządu Polskiego Taboru Szynowego.

Dzięki podpisanemu porozumieniu PolRegio przeprowadzi próbną eksploatację dwóch pojazdów tego typu. Pociągi już wkrótce wyruszą na obsługiwane przez przewoźnika trasy w województwie wielkopolskim. Dla PolRegio istotne będą zarówno opinie podróżnych, jak i pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie oraz serwisowanie składów.

– Jako największy podmiot na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, którego celem jest zapewnienie mobilności każdego dnia tysiącom mieszkańcom Polski, jesteśmy zadowoleni, że wspólnie z Polskim Taborem Szynowym oraz Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielskiego będziemy mogli  przetestować, jak kompleksowo zmodernizowany pojazd EN57, tzw. Feniks 57, sprawdzi się w codziennych warunkach ruchu pasażerskiego. Zebrane w czasie kilkumiesięcznej eksploatacji próbnej informacje pozwolą naszym pracownikom podnieść kompetencje w zakresie obsługi i bieżącej kontroli stanu technicznego tego typu pojazdów. Jestem przekonany, że z fachowej wiedzy i unikatowych umiejętności pracowników PolRegio skorzystają także nasi partnerzy. Podpisanie dzisiejszego porozumienia tu, w „Cegielskim”, jest dla nas symboliczne. Składy zostały zmodernizowane w tych zakładach, a na co dzień będą kursować po wielkopolskich torach – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Umowa o współpracy w transporcie kolejowym między Polską a Azerbejdżanem Umowa o współpracy w transporcie kolejowym między Polską a Azerbejdżanem
Następny artykuł Pracownicy PKP Cargo dostaną podwyżki Pracownicy PKP Cargo dostaną podwyżki