Trzy spółki złożyły swoje oferty w przetargu na serwisowanie na poziomie P4 59 lokomotyw EP09 należących do PKP Intercity. Najtańsze oferty wpłynęły od Newagu i spółki Olkol.
PKP Intercity szukają wykonawcy naprawy serwisowej na czwartym poziomie utrzymania 59 lokomotyw EP09. W przetargu decydują kryteria terminu wykonania serwisu każdej z lokomotyw (20 proc. wagi oceny), gwarancja (10 proc. oceny) i cena (70 proc.).
Zamówienie podzielone zostało na dwie części: I obejmującą serwis 31 lokomotyw i II obejmującą 28 pojazdów.
Dla pierwszej części wpłynęły oferty Newagu, który wycenił swoje usługi na 52,8 mln zł brutto i Pesy, która złożyła propozycję za 63,9 mln zł brutto. W części drugiej najtańszą ofertę za 36,5 mln zł brutto złożył Olkol, a kolejne oferty wpłynęły od Newagu (57 mln zł brutto) i Pesy (63,9 mln zł).
Lokomotywy EP09 wyprodukowano w latach 1986 – 1997. Ich maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 160 km/h. Pojazdy te napędzają pociągi ekspresowe i pospieszne PKP Intercity.