Z początkiem lipca Infra Silesia zakończyła realizację prac na linii kolejowej 273 na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów. W ramach umowy w trybie „zaprojektuj i wybuduj” wymieniono nawierzchnię torową torów nr 1 i 2 na odcinku 30 km, zmodernizowano 13 przejazdów kolejowych, poddano rewitalizacji 26 obiektów inżynieryjnych - w tym dwa mosty - oraz wymieniono osiem rozjazdów kolejowych. Wartość kontraktu wraz z robotami dodatkowymi wyniosła netto 67 mln zł.
– Dzięki modernizacji znacząco poprawiła się obsługa podróżnych, poprzez zwiększenie prędkości handlowej pociągów na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki. Dodatkowo istnieje możliwość przewożenia cięższych ładunków towarowych – mówi Michał Batko, prezes zarządu Infra Silesia – Cieszę się, że nasz profesjonalizm został zauważony i będziemy kontynuować prace na kolejnym odcinku linii 273 – dodaje.
Infra Silesia będąca liderem w konsorcjum z firmą „Transkol” podpisała z PKP PLK umowę na realizację nowego kontraktu dotyczącego zaprojektowania i wykonania robót dla zadania pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na szlaku Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.
W ramach kontraktu przeprowadzona zostanie m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku 25 km, rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych (w tym jednego mostu i dwóch wiaduktów) i 7 peronów, wymiana 13 rozjazdów oraz remont 13 przejazdów kolejowych. Wartość zamówienia wynosi 62,5 mln zł netto. Termin realizacji: listopad 2018 rok.
Dzięki inwestycji na kolejnym odcinku Nadodrzanki zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i polepszy się jakość usług kolejowych. Nowy tor umożliwi ruch pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/h - towarowych do 100 km/h - oraz prowadzenie ciężkich składów.
Odcinek linii kolejowej Wrocław - Głogów został oddany do użytku już w 1871 r. Stanowi fragment linii nr 273 Szczecin Główny – Wrocław Główny potocznie zwanej Nadodrzanką, gdyż większość trasy prowadzi wzdłuż rzeki Odry. Budowę linii nadodrzańskiej prowadziło Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej. Linia wielokrotnie była remontowana i przebudowywana. Obecnie w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych trwa jej kompleksowa modernizacja.
Infra Silesia należy do koncernu Deutsche Bahn. Świadczy usługi budowy, modernizacji, remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz zarządzania i udostępniania infrastruktury kolejowej licencjonowanym przewoźnikom kolejowym.