Infra Silesia zmodernizowała fragment Nadodrzanki

Infra Silesia zmodernizowała fragment Nadodrzanki

27 lipca 2017 | Źródło: Infra Silesia
PODZIEL SIĘ

Z początkiem lipca Infra Silesia zakończyła realizację prac na linii kolejowej 273 na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów. W ramach umowy w trybie „zaprojektuj i wybuduj” wymieniono nawierzchnię torową torów nr 1 i 2 na odcinku 30 km, zmodernizowano 13 przejazdów kolejowych, poddano rewitalizacji 26 obiektów inżynieryjnych - w tym dwa mosty - oraz wymieniono osiem rozjazdów kolejowych. Wartość kontraktu wraz z robotami dodatkowymi wyniosła netto 67 mln zł.

Fot. Infra Silesia

Dzięki modernizacji znacząco poprawiła się obsługa podróżnych, poprzez zwiększenie prędkości handlowej pociągów na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki. Dodatkowo istnieje możliwość przewożenia cięższych ładunków towarowych – mówi Michał Batko, prezes zarządu Infra Silesia – Cieszę się, że nasz profesjonalizm został zauważony i będziemy kontynuować prace na kolejnym odcinku linii 273 – dodaje.

Infra Silesia będąca liderem w konsorcjum z firmą „Transkol” podpisała z PKP PLK umowę na realizację nowego kontraktu dotyczącego zaprojektowania i wykonania robót dla zadania pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na szlaku Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.

W ramach kontraktu przeprowadzona zostanie m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku 25 km, rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych (w tym jednego mostu i dwóch wiaduktów) i 7 peronów, wymiana 13 rozjazdów oraz remont 13 przejazdów kolejowych. Wartość zamówienia wynosi 62,5 mln zł netto. Termin realizacji: listopad 2018 rok.

Dzięki inwestycji na kolejnym odcinku Nadodrzanki zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i polepszy się jakość usług kolejowych. Nowy tor umożliwi ruch pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/h - towarowych do 100 km/h - oraz prowadzenie ciężkich składów.

Odcinek linii kolejowej Wrocław - Głogów został oddany do użytku już w 1871 r. Stanowi fragment linii nr 273 Szczecin Główny – Wrocław Główny potocznie zwanej Nadodrzanką, gdyż większość trasy prowadzi wzdłuż rzeki Odry. Budowę linii nadodrzańskiej prowadziło Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej. Linia wielokrotnie była remontowana i przebudowywana. Obecnie w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych trwa jej kompleksowa modernizacja.

Infra Silesia należy do koncernu Deutsche Bahn. Świadczy usługi budowy, modernizacji, remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz zarządzania i udostępniania infrastruktury kolejowej licencjonowanym przewoźnikom kolejowym.