Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg na naprawy P4 FLIRT-ów

Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg na naprawy P4 FLIRT-ów

25 sierpnia 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Mazowieckie przewoźnik unieważniły przetarg na naprawy w czwartym poziomie utrzymania P4 z modyfikacją 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ER75. Spółka podjęła taką decyzję ponieważ złożona oferta przewyższyła kwotę jaką Koleje Mazowieckie chciały przeznaczyć na ten cel.

Fot. Tomasz Zajkowski

Na sfinansowanie zamówienia Koleje Mazowieckie zamierzały przeznaczyć 35,45 mln zł brutto. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta konsorcjum Stadler Service Polska (lider) oraz Stadler Polska (partner) z ceną ofertową 54,7 mln zł brutto.  Wykonawca zobowiązał się do napraw każdego z pojazdów w terminie 54 dni i udzielić gwarancji na okres 19 miesięcy.

Koleje Mazowieckie poinformowały, że unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ oferta z najniższa ceną przewyższa o 19,25 mln zł brutto kwotę jako spółka zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Przedmiotem zamówienia były prace związane z naprawa pojazdów na czwartym poziomie utrzymania P4 podzielono wynikający z postanawiania DSU a także na modyfikacje. Koleje Mazowieckie wymagały aby zmodyfikować system informacji pasażerskiej, zamontować w toaletach czujki dymu z systemem ostrzegania maszynisty w przypadku pojawienia się zadymienia, zainstalować w kabinach maszynisty radia GSM-R przystosowanego do wdrożenia przez PKP PLK Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, a także wydłużyć przechowywanie nagrań video z systemu monitoringu pojazdu do min. 14 dni.

W ramach prac wykraczających poza stały zakres naprawy P4 zamawiający chciał, aby wykonawca zapewnił niezbędny materiał, dostarczył i wymienił 240 tarcz hamulcowych przeznaczonych do 60 zestawów kołowych tocznych, 112 tarcz hamulcowych przeznaczonych do 28 zestawów kołowych napędowych, 50 kół monoblokowych tocznych o średnicy 750 mm przeznaczonych do 25 zestawów kołowych oraz dostawę i wymianę 56 kół monoblokowych napędowych o średnicy 870 mm przeznaczonych do 28 zestawów kołowych.