Poznań: pociągami PolRegio i Kolei Wielkopolskich na bilecie ZTM

Poznań: pociągami PolRegio i Kolei Wielkopolskich na bilecie ZTM

25 sierpnia 2017 | Źródło: Koleje Wielkopolskie
PODZIEL SIĘ

Od 1 września rozpocznie się sprzedaż biletów Bus-Tramwaj-Kolej w nowej formule. Oferta zostanie rozszerzona na obszar około 50 kilometrów od Poznania Głównego i umożliwi podróżowanie po Poznaniu pojazdami PolRegio i Kolei Wielkopolskich na podstawie biletu okresowego ZTM ze strefą A.

Fot. Kuba Batorowicz

Bus-Tramwaj-Kolej (BTK) to kolejowy, imienny bilet miesięczny, który obecnie obowiązuje na obszarze około 30 kilometrów od Poznania. W 2012r. wprowadziły go Przewozy Regionalne wspólnie z Kolejami Wielkopolskimi oraz Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu. Funkcjonuje w postaci papierowej, z nadrukowaną dodatkową informacją o ważności w komunikacji miejskiej ZTM w Poznaniu.

W grudniu ub.r. Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego podpisali list intencyjny dotyczący planowanego zwiększenia zasięgu obowiązywania biletu zintegrowanego.

Zwiększenie zasięgu BTK nastąpi poprzez rozszerzenie obszaru stref kolejowych, dzięki czemu z oferty skorzystają również mieszkańcy takich miast jak: Gniezno, Wągrowiec, Kościan, czy Jarocin – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

– Jednocześnie posiadacze ważnego biletu okresowego, sieciowego ZTM ze strefę A uzyskają kolejny środek transportu – będą mogli podróżować po Poznaniu nie tylko autobusami i tramwajami na liniach organizowanych przez ZTM, ale również pojazdami PolRegio i Kolei Wielkopolskich pomiędzy stacjami posiadającymi w nazwie Poznań oraz Kiekrz – dodaje Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Rozszerzenie oferty Bus-Tramwaj-Kolej jest efektem współpracy Urzędu Miasta Poznania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

Rozszerzenie zasięgu biletu o nowe strefy, z atrakcyjnymi cenami dla pasażerów, może przyczynić się do dalszego wzrostu liczby nowych pasażerów dla ZTM i tym samym zmniejszenia liczby samochodów osobowych wjeżdżających do miasta.