Bydgoski przedsiębiorca jako jedyny złożył ofertę w ramach postępowania przetargowego, którego przedmiotem było wykonanie okresowej naprawy na 5-tym poziomie utrzymania elektrycznego wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu 141A i 111A.
Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe staną się wagonami uniwersalnymi (Combo) o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matek z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z maszyną wendingową.
Zgodnie ze specyfikacją warunków i kryteriami jakimi kierowała się strona zamawiająca przy wyborze najkorzystniejszej oferty były:
- cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją (70%);
- cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3-cim poziomie utrzymania (10%);
- termin wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego (3%);
- termin wykonania naprawy na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją każdego kolejnego wagonu osobowego (7%);
- gwarancja na wykonaną usługę (10%).
Spółka PKP IC w ramach postępowania wyboru oferty uznała ofertę Pesy za ważną i najkorzystniejszą, pomimo iż wycena oferty wykonawcy (ok. 311,5 mln zł) była większa od tej którą pierwotnie miała przeznaczyć spółka na realizację zamówienia (ok. 265,7 mln zł), przyznając ofercie maksymalną ilość punktów w każdym z kryteriów doboru oceny.
Całkowity czas na realizację wszystkich czynności zgodnych z treścią ogłoszenia wynosi 48 miesięcy.