UTK: możliwe problemy z kompozytowymi wkładkami hamulcowymi

UTK: możliwe problemy z kompozytowymi wkładkami hamulcowymi

06 września 2017 | Źródło: UTK
PODZIEL SIĘ

Alert dotyczy problemów z hamowaniem wagonów wyposażonych w kompozytowe wstawki hamulcowe typu C810 w warunkach zimowych. 30 sierpnia 2017 r. opublikowała go Szwedzka NSA w Systemie Informacji Bezpieczeństwa (SIS), zarządzanym przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej.

Fot. Green Cargo

Szwedzka NSA zgłosiła problem po tym jak została poinformowana przez lokalnego przewoźnika kolejowego Green Cargo o trzech incydentach zaistniałych w warunkach zimowych dotyczących pociągów towarowych z kompozytowymi wstawkami hamulcowymi.  Oprócz tych trzech przypadków, maszyniści Green Cargo mieli także informować o doświadczeniach związanych z ryzykiem operacyjnym w warunkach zimowych dla pociągów złożonych z wagonów w 100% posiadających kompozytowe wstawki hamulcowe, ale już bez zaistnienia incydentów.

Ponieważ istnieje ryzyko występowania podobnych problemów z kompozytowymi wstawkami hamulcowymi w Polsce, Urząd Transportu Kolejowego zwraca się do przedsiębiorstw kolejowych o informację o liczbie eksploatowanych pojazdów kolejowych wyposażonych w kompozytowe wstawki hamulcowe typu C810.

W przypadku eksploatowania  pojazdów z kompozytowymi wstawkami hamulcowymi UTK apeluje także do przewoźników kolejowych o zwrócenie szczególnej uwagi na kwestię zagrożeń wynikających z możliwej redukcji siły hamującej, szczególnie w niesprzyjających warunkach pogodowych.

Szczegóły dotyczące alertu znajdują się w dziale Alerty bezpieczeństwa opublikowane na stronie internetowej UTK.