Transport miejski Pesa dostarczy 14 Twistów dla Gorzowa Wielkopolskiego

Pesa dostarczy 14 Twistów dla Gorzowa Wielkopolskiego

23 września 2017 | Źródło: Pesa
PODZIEL SIĘ

Producent taboru szynowego z Bydgoszczy podpisał umowę z MZK Gorzów Wielkopolski na dostawę 14 nowoczesnych tramwajów Twist. Kontrakt wartości 93,56 mln zł netto dotyczy fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów trójczłonowych, dwukierunkowych o długości 23-26 metrów w tym jednego przystosowanego do potrzeb nauki jazdy.

Fot. Pesa

Jednocześnie zamawiający zastrzega sobie, po uzyskaniu kolejnych środków finansowych, skorzystanie z prawa opcji - zakupu kolejnych 6 tramwajów o parametrach i wyposażeniu identycznym jak dla tramwajów objętych podstawowym zamówieniem wraz z kompletem wózków na 1 tramwaj trójczłonowy (w przypadku wózków napędowych chodzi o wózki kompletne z silnikami trakcyjnymi i przekładniami napędowymi do zabudowania bezpośrednio w pudle wagonu), bez specjalistycznego pakietu eksploatacyjno-naprawczego. Producent planuje dostarczyć pierwszy tramwaj w październiku 2018 roku.

Inwestycja ma ogromne znaczenie dla gorzowian. Fundamentalnie zmieni jakość komunikacji publicznej. Przesiądziemy się z pojazdów muzealnych do nowych, nowoczesnych tramwajów, których producent jest znany w całej Europie – powiedział obecny na uroczystości Jacek Piotr Wójcicki, prezydent Gorzowa Wlkp.

Dla Pesy, największego polskiego producenta taboru szynowego, w tym także tramwajów – Gorzów Wlkp. jest nowym miastem na mapie klientów, już dwunastym krajowym przewoźnikiem, który zaufał bydgoskiej fabryce.

– To dla nas bardzo ważny dzień, a nawet tydzień w historii firmy. Wczoraj przekazaliśmy kolejny pojazd z rodziny Swing dla Bydgoszczy – dokładnie 500-tny tramwaj na rynku polskim, a dziś po raz pierwszy wiążemy się umową z MZK w Gorzowie Wielkopolskim. Miasto postawiło na unowocześnianie taboru i to od razu dwukierunkowymi tramwajami spełniającymi - tak w zakresie bezpieczeństwa, designu, jak i przyjaznych dla pasażerów i obsługi systemów – najwyższe europejskie standardy. Wiem, że Gorzów Wlkp. inwestuje też w infrastrukturę, a więc to wręcz przełom w historii tutejszej komunikacji miejskiej – zaznacza Robert Świechowicz, prezes Pesy.

Będący przedmiotem dzisiejszej umowy Twist, Pesa zaprojektowała z myślą o Gorzowie Wielkopolskim. Design pojazdu połączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Tramwaj rozwinie 70 km/h będzie w 100% niskopodłogowy, przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd, także wózkiem dziecięcym umożliwi rampa dla inwalidów. Komfort we wnętrzu zapewni klimatyzacja, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie połączy przestronność wnętrza z wygodą podróżowania, dając poczucie bezpieczeństwa, nad czym dodatkowo czuwa system monitoringu. Wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz automat do sprzedaży biletów i system zliczania pasażerów. Zastosowane falowniki trakcyjne umożliwiają rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci, w znacznym stopniu przyczyniając się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów będzie dostępność sieci wi-fi oraz gniazda ładowarek USB. Tramwaj wyposażony zostanie również w nowoczesną diagnostykę on-line, pozwalającą monitorować jego stan zdalnie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł A. Adamczyk: PLK z pewnością wykorzysta pulę 66 mld zł na modernizację kolei A. Adamczyk: PLK z pewnością wykorzysta pulę 66 mld zł na modernizację kolei
Następny artykuł Siemens na targach TRAKO 2017 Siemens na targach TRAKO 2017