A.Bresch: niedługo ogłosimy nowy przetarg na przebudowę stacji Warszawa Główna

A.Bresch: niedługo ogłosimy nowy przetarg na przebudowę stacji Warszawa Główna

25 września 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły niedawno unieważnienie postępowania przetargowego na przebudowanie stacji Warszawa Główna, ponieważ otrzymane oferty okazały się za drogie. Spółka nie zamierza jednak rezygnować z pomysłu przywrócenia stacji do ponownego użytku w transporcie kolejowym. Termin przebudowy ma nie ulec zmianie.

Fot. Adrian Grycuk

Jak poinformował Nas po dzisiejszej konferencji w poniedziałek 25 września w siedzibie PKP PLK Arnold Bresch, członek zarządu i dyrektor ds. realizacji inwestycji, spółka planuje niedługo rozpisać nowy przetarg na przebudowę wspomnianej stacji.

-Niedługo powinniśmy ogłosić nowy przetarg na przebudowę stacji Warszawa Główna. Istnieje też szansa że pierwotnie założony termin realizacji może zostać dotrzymany, ponieważ wśród ofert unieważnionych w poprzednim przetargu pojawiła się możliwość skrócenia czasu potrzebnego na realizację zamówienia, także liczymy że przy powtórzonej procedurze będzie podobnie – przekonywał dyrektor.

Przypominamy, że przebudowana Warszawa Główna ma przejąć część ruchu kolejowego w trakcie modernizacji linii średnicowej, obsługując pociągi podmiejskie wjeżdżające do Warszawy z kierunku Piaseczna, Grodziska Mazowieckiego i Sochaczewa.

Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie musiał wykonać projekt budowlany wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych, opracowanie  projektu wykonawczego i STWiORB (tj. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych), opracowanie dokumentacji powykonawczej (w tym geodezyjnej) oraz przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemów i przekazaniu odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów.

Projekt obejmuje również roboty w nawierzchni i podtorzu, łącznie z budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem (powiązanej ze stacją Warszawa Zachodnia), urządzeń i układów elektroenergetyki do 1 kV, obiektów inżynieryjnych, dwóch peronów dwukrawędziowych wraz z dojściami (powstanie m.in. kładka nad torami, która połączy ul. Kolejową z Al. Jerozolimskimi), a także dróg technicznych i dojazdowych.

Dawniej stacja Warszawa Główna obsługiwała pociągi osobowe dalekobieżne do 1976 r. W latach 1975 - 1997 odprawiano stamtąd już tylko tabor o napędzie elektrycznym w kierunku Warki, Radomia, Skarżyska Kamiennej i Kielc. Od 1997 r. na stacji Warszawa Główna Osobowa został wstrzymany ruch pasażerski. Na terenie dworca kolejowego znajduje się Muzeum Kolejnictwa, które zostanie przeniesione do nowej siedziby na warszawskich Szczęśliwicach. W większości tory są porośnięte krzewami i drzewami, część torów pozostała jako dojazd do Centrum Diagnostyki na ul. Tunelowej 2.