Siemens Alstom nową siłą w Europie

Siemens Alstom nową siłą w Europie

27 września 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Po miesiącach spekulacji wreszcie ogłoszono wielce oczekiwaną transakcję, istotną dla całego europejskiego przemysłu kolejowego. Siemens i Alstom wspólnie łączą siły tworząc nowego europejskiego giganta na rynku transportu kolejowego w odpowiedzi na wciąż rosnącą chińską konkurencję. Warta miliardy fuzja niemieckiego i francuskiego producenta taboru kolejowego ma zostać zakończona do końca przyszłego roku.

Fot. Alstom

Na mocy porozumienia podpisanego 26 września br. zostanie połączony segment mobilny Siemensa z oddziałem transportowym Alstoma. Oprócz tego Siemens otrzyma nowo wyemitowane akcje w połączonej firmie reprezentującej aż 50% kapitału zakładowego Alstoma i będzie miał znaczący wpływ na wybór rady nadzorczej nowego konsorcjum.

Przedstawiciele obu firm twierdzą, że ich działalność w znacznej mierze uzupełnia się, a dodatkowym atutem ma być rozmieszczenie geograficzne zakładów obu firm. Dzięki tej fuzji, konsorcjum Siemens Alstom będzie drugim największym producentem taboru kolejowego na świecie - zaraz po chińskiej firmie CRRC Corp.

- Razem możemy zaoferować więcej możliwości i pokierować tę transformację dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy w odpowiedzialny i trwały sposób – mówił Joe Kaese, prezes zarządu Siemensa

Nowa spółka, której główna siedziba będzie mieścić się w Paryżu, będzie wspólnie zatrudniać ponad 60 tys. pracowników w ponad 60 krajach na całym świecie. Na czele przedsiębiorstwa stanie obecny prezes zarządu Alstoma - Henri Poupart-Lafarge. Centrum mobilności pozostanie w Berlinie pod okiem obecnego prezesa Siemensa, Jochen Eickholta, który otrzyma wkrótce istotne zadania do wykonania.

Zgodnie z oświadczeniem obu stron, Siemens Alstom przyniesie dochody w wysokości 15,3 mld w skali rocznej euro, korzystając z portfela zaległych zamówień o wartości 61,2 mld euro i wynikiem EBITDA na poziomie 1,2 mld euro.

W wyniku zawartego porozumienia oczekuje się, że w ciągu czterech lat od sfinalizowania transakcji zostanie wypłacone około 470 mln euro w ramach zamknięcia procedury połączenia obu spółek. Jeśli Alstom z jakiegoś powodu nie doprowadzi do podpisania umowy na warunkach zapisanej transakcji, będzie musiał wypłacić 140 milionów euro odszkodowania za zerwanie rozmów.