Zintegrowany system sterowania ruchu koleją na Zgorzelcu za ponad 12 mln zł

Zintegrowany system sterowania ruchu koleją na Zgorzelcu za ponad 12 mln zł

29 września 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują przedsiębiorcy, który poprowadzi nadzór oraz pełnić będzie funkcję inżyniera projektu dla zadania pn.: „Zabudowa systemu ERTMS/ETCS na linii nr 278 Węgliniec – Zgorzelec” w ramach projektu pn.: „Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T”. Szacunkowa wartość zamówienia przekracza 12 mln zł.

Fot. Adam Kliczek

Zadanie prowadzone będzie w formule „projektuj i buduj” zgodnie z zasadami  FIDIC (żółta książka), zaś całość przedmiotu zamówienia zgodnie z ogłoszeniem obejmuje wykonanie następujących elementów:

  • dokumentacji wstępnej w skład której wchodzą: Scenariusze Operacyjne, Przypadki Testowe, Koncepcja wyposażenia linii w urządzenia systemu ERTMS/ETCS, Zasady przygotowania danych projektowych,
  • dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich wymaganych robót, opracowanej na geodezyjnej dokumentacji do celów projektowych (projektu budowlanego, projektu wykonawczego) i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień, świadectw, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń,
  • dokumentacji techniczno-ruchowej urządzeń zabudowanych w ramach realizacji przedmiotowego zadania, opracowanej zgodnie z wymaganiami zawartymi w instrukcji zamawiającego Ie-100a „Warunki bezpiecznej instalacji i eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.”,
  • wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji i wszystkich niezbędnych robót przygotowawczych potrzebnych do wykonania powierzonego zamówienia oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych przepisami ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r. poz. 1409, ze zm.),zwanej dalej Prawem budowlanym,
  • wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zgodnie z Prawem Budowlanym, a w tym m.in. geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
  • wystąpienie do Prezesa UTK w trybie art. 25k ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym,
  • uzyskanie pośrednich certyfikatów weryfikacji WE, wraz z pośrednimi deklaracjami weryfikacji WE podsystemu „Sterowanie”, objętego zakresem zamówienia na etapie (projektowania i budowy i końcowych prób podsystemu).
  • wystawienie pośrednich deklaracji weryfikacji WE podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe”, objętego zakresem zamówienia na etapie projektowania i budowy
  • uzyskanie certyfikatów weryfikacji WE podsystemu „Sterowanie”, objętego zakresem zamówienia na etapie prób końcowych podsystemu,
  • wystawienie deklaracji weryfikacji WE podsystemu „Sterowanie – urządzenia przytorowe”, objętego zakresem zamówienia na etapie końcowych prób podsystemu,
  • uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego wydanego przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

Termin realizacji zamówienia wynosi 68 miesięcy, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo przedłużenia okresu realizacji zamówienia do maksymalnie 36 miesięcy. Zamawiający będzie też dodatkowo ubiegał się o dofinansowanie ww. projektu przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.

Kryteriami oceny przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą: cena (40%), doświadczenie personelu (30%) i metodologia (30%). Termin składania ofert ustalono na 7 listopada br. do godz. 11:00.