Postęp prac rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Gutkowo - Braniewo

Postęp prac rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Gutkowo - Braniewo

03 października 2017 | Źródło: Sejm RP
PODZIEL SIĘ

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo” ujęty jest w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku na liście podstawowej projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Szacunkowa wartość projektu wynosi ok. 230 mln zł, a jego realizacja zaplanowana została na lata 2016-2020.

Fot. PKP PLK

18 lipca br. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wariant inwestycyjny W1 dla rewitalizacji linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo. Wybrany wariant inwestycyjny zakłada uzyskanie maksymalnej prędkości na poziomie 100 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 70 km/h dla pociągów towarowych, a także podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN (22,5 t/oś).

W ramach prac budowlanych planowana jest przebudowa peronów do wysokości 0,76 m na wszystkich stacjach i przystankach osobowych linii kolejowej nr 221, za wyjątkiem stacji Braniewo. Ponadto w ramach projektu powstaną dodatkowe przystanki osobowe w miejscowościach Nowy Dwór i Bobrowiec, nastąpi także zmiana lokalizacji przystanku osobowego w Henrykowie. Planowane jest również przesunięcie peronów na istniejących przystankach osobowych w miejscowościach Rogiedle, Lubomino i Wysoka Braniewska w kierunku zamieszkiwanych obszarów lub istniejących ciągów komunikacyjnych. Wszystkie modernizowane perony będą wyposażone w elementy małej architektury – wiaty peronowe, ławki oraz kosze na śmieci, a także dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym osób niewidomych i niedowidzących).

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje także, że roboty budowlane o różnym zakresie i charakterze (konserwacja, remont, przebudowa) przeprowadzone zostaną na 193 obiektach inżynieryjnych, w tym: 10 mostach, 14 wiaduktach, 3 ścianach oporowych i 166 przepustach.

- W wyniku realizacji powyższych prac podróż pociągiem na odcinku Olsztyn Główny - Braniewo skróci się o około 25 minut. Realizacja projektu przyczyni się również do poprawy przepustowości linii oraz bezpieczeństwa ruchu kolejowego, w tym w miejscach skrzyżowań z ruchem samochodowym i pieszym, co pozwoli na poprawę jakości świadczonych usług w transporcie pasażerskim i towarowym – informuje Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.