PKP Cargo doskonali współpracę z Kolejami Białoruskimi

PKP Cargo doskonali współpracę z Kolejami Białoruskimi

09 października 2017 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

Prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski podczas Białoruskiego Tygodnia Transportowego w Mińsku przedstawił propozycje aktywizacji kolei w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Wziął także udział w rozmowach kolei białoruskich BCz i Grupy PKP na temat doskonalenia współpracy przygranicznej.

 

 

Fot. PKP Cargo

Organizowany co roku w Mińsku Białoruski Tydzień Transportowy był okazją do prezentacji osiągnięć m.in. w zakresie transportu kolejowego, a także do wymiany poglądów w kwestiach dotyczących wyzwań stojących przed koleją w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym oraz dostosowania oferty kolei do potrzeb klientów  i całej globalnej gospodarki. Prezes Maciej Libiszewski, zabierając głos na forum konferencji "Włączenie systemu transportowo-logistycznego Białorusi w ekonomiczny projekt Jedwabnego Szlaku“, mówił o rosnącej aktywności Grupy PKP Cargo na rynkach zagranicznych oraz o jej zaangażowaniu w rozwój przewozów Nowym Jedwabnym Szlakiem. Zwracał przy tym uwagę na konieczność pogłębiania współpracy państw leżących na trasie przewozów kolejowych między Chinami a Europą we wdrażaniu procedur związanych z interoperacyjnością kolei.

– Przewozy intermodalne między Chinami a Polską i Europą Zachodnią dynamicznie rosną. PKP Cargo jest do tych wyzwań w zakresie organizacyjnym i technologicznym dobrze przygotowane. Prowadzimy aktywne działania nad wzrostem polskiego eksportu w celu zwiększenia przewozów w kierunku Chin. Do poprawy handlowej atrakcyjności obsługi kontenerowej i organizacji przewozów kolejowych w eksporcie polskich produktów niezbędne jest aktywne włączenie się wszystkich kolei na tej trasie, także kolei białoruskich - powiedział prezes Libiszewski.

Prezes PKP Cargo wziął również udział w rozmowach przedstawicieli kierownictw spółek z Grupy PKP z kierownictwem kolei białoruskich BCz na temat rozwoju współpracy przygranicznej. W trakcie rozmów poinformował m.in. o prowadzonych aktualnie działaniach na rzecz doskonalenia organizacji i technologii pracy na  przejściach granicznych PKP-BCz, ze szczególnym uwzględnieniem przejścia Terespol-Brześć, jak również w zakresie infrastruktury punktowej i terminalowej na styku obu kolei.

– Podkreślaliśmy konieczność lepszego skoordynowania rozmiaru potoku towarowego z szeroko zakrojoną modernizacją infrastruktury liniowej PKP PLK oraz infrastruktury punktowej i terminalowej, zarządzanej przez spółki Cargotor i CL Małaszewicze z Grupy PKP Cargo . Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi białoruskimi partnerami wypracujemy w tym zakresie optymalne rozwiązania – podsumował prezes Maciej Libiszewski.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł 14 mln zł na projekt modernizacji odcinka Skarżysko-Kam. - Kozłów 14 mln zł na projekt modernizacji odcinka Skarżysko-Kam. - Kozłów
Następny artykuł Koleje Dolnośląskie wprowadzają zastępczą komunikację Koleje Dolnośląskie wprowadzają zastępczą komunikację