PKP Polskie Linie Kolejowe podnoszą poziom bezpieczeństwa i zapewniają sprawniejszą komunikację mieszkańcom Zielonki i Kobyłki. Do użytku zostały oddane trzy przejścia podziemne na stacjach: Kobyłka, Kobyłka Ossów i Zielonka. Obiekty został wybudowane za 11,5 mln zł w ramach modernizacji linii Rail Baltica.
Nowe przejścia podziemne zastępują przejścia w poziomie szyn, funkcjonujące na stacji w Zielonce i na przystankach Kobyłka i Kobyłka Ossów. Obiekty są wyposażone w funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i wyświetlacze z informacjami o odjazdach pociągów. Ściany zostały pokryte warstwą antygrafitti. Z przejść mogą skorzystać także osoby o ograniczonej mobilności. Dostęp na perony ułatwią windy.
Otwarcie nowych obiektów to także dobra informacja dla pasażerów jeżdżących na trasie Wołomin – Warszawa. Odwołane zostały ograniczenia prędkości, wprowadzone na czas budowy podziemnych przejść i funkcjonowania przejść w poziomie szyn. Teraz pociągi pojadą sprawniej, bez zwolnień.
Bezpieczniej na Rail Baltica
Na linii łączącej Warszawę z Białymstokiem od maja do października do dyspozycji kierowców i pieszych oddane zostały nowe obiekty. Działa tunel drogowy i wiadukt w Zielonce oraz dwa tunele w Wołominie. W ramach przebudowy Rail Baltica w Małkini powstanie nowy wiadukt kolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami także w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze.
PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań. Ostatnio nowe wiadukty zostały otwarte na linii E59 Wrocław – Poznań w Mosinie, Łęczycy i Sędziszowie Małopolskim. Powstaje także nowy wiadukt w Tarnowie i na trasie z Radomia do Warszawy.