Do Metra Warszawskiego wpłynęły dwie oferty, w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. Na sfinansowanie zamówienia Metro Warszawskie przeznaczyło kwotę 1,2 mld zł brutto. Obie oferty, które wpłynęły w przetargu znacznie przekroczyły tę kwotę.
Oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1. Konsorcjum firm: ASTALDI S.p.A. z siedzibą w Rzymie, ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy), Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. z siedzibą w Ankarze (Turcja), Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja, Gülermak Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 80/82,00-844 Warszawa, które zaproponowało kwotę 1 319 473 zł netto
2. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED No. 22 Chegongzhuang West Road, Haidian District, Beijing, People’s Republic of China z ofertą wartą 1,360 mld zł netto.
Wykonawcy zgodnie deklarują skrócenie terminu wykonania zamówienia o 2 miesiące a także wydłużenie rękojmi o kolejne 2 lata.
Przy wyborze oferry będa brane pod uwagę trzy kryteria: cena - 60 proc., skrócenie czasu wykonania - 8 proc.,przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.
Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:
- stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
- stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
- stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.