Przygotowania grupy PKP do szczytu przewozowego

Przygotowania grupy PKP do szczytu przewozowego

30 marca 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

W związku ze wzmożonymi przejazdami pasażerów przed Świętami Wielkiej Nocy, spółki z grupy PKP są w gotowości do usuwania ewentualnych awarii na kolei. Podróżni mogą liczyć na pomoc informatorów na dworcach oraz na dodatkowe wagony w pociągach z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa.

Fot. Rafał Wilgusiak

Dyspozytorzy PKP Polskich Linii Kolejowych monitorują sytuację na sieci kolejowej. W zależności od pogody podejmowane są działania, by linie były właściwie przygotowane do przejazdu pociągów. W okresie Świąt Wielkanocnych w gotowości pozostaje 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Załogi 70 pociągów sieciowych są przygotowane do naprawy usterek sieci trakcyjnej. Zapewniono 7 dodatkowych lokomotyw osłonowych, które można wykorzysta do udrażniania szlaków kolejowych w przypadku uszkodzenia i zatrzymania pociągu.

Na okres świąteczny PKP Intercity przygotowało więcej miejsc w pociągach kursujących na najpopularniejszych trasach, m.in. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, czy Szczecina. Przewoźnik na bieżąco będzie analizował frekwencję i w miarę możliwości dostosowywał tabor do potrzeb pasażerów.

Osoby, które planują podróż lub chcą dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszy się dane połączenie mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na stronie www.intercity.pl. W aktualizowanej codziennie zakładce Prognoza frekwencji w pociągach znajduje się lista składów wraz z szacowanym zapełnieniem. Przewoźnik zachęca pasażerów do planowania wyjazdów z wyprzedzeniem. Wcześniejszy zakup biletów gwarantuje miejscówkę, zapewniając komfortową podróż.

W okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego, związanego z wielkanocnymi wyjazdami, na największych dworcach dyżurować będą mobilni informatorzy. Udzielą podróżnym informacji na temat ruchu pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień oferuje pomoc np. poprzez organizację dojazdu do miejsca docelowego, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. CWK współpracuje także z obsługą składów pasażerskich.

Podróżni mogą liczyć na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne, znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Ich obsługa odpowiada na pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu oraz służy pomocą podróżnym, którzy nie znają topografii miasta.

W okresie wielkanocnym każdej doby nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie blisko 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) wspieranych przez ok. 100 policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole pojawią się w ponad 600 pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach. Funkcjonariusze wykorzystają także specjalistyczny sprzęt m.in. mobilne centra monitoringu, fotopułapki i noktowizory.

Kierowcom i pieszym PKP PLK przypominają o konieczności zachowania szczególnej ostrożności przy przekraczaniu przejazdów kolejowo-drogowych i wyznaczonych dla pieszych przejść.