Metro Warszawskie ogłosiło rekrutację na stanowiska dyżurnego stacji, inspektorów nadzoru inwestorskiego w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanych, nadzoru robót sanitarnych, telekomunikacyjnych oraz elektrycznych.
Tylko do tegorocznego naboru zgłosiło się około 1000 osób. Jednak maszynistą zostanie co setny. Najpierw selekcja dotyczy złożonych dokumentów. Z tysiąca pozostało kilkudziesięciu, których zaproszono na test z wiedzy technicznej, a także rozmowę kwalifikacyjną. Na sam koniec kandydatów czekają szczegółowe badania lekarskie. W tegorocznym naborze na szkolenie skierowano zaledwie kilkunastu kandydatów.
Jakie warunki należy spełniać, by zostać maszynistą Metra Warszawskiego? Przede wszystkim trzeba wylegitymować się średnim wykształceniem technicznym i świetnym zdrowiem – a w szczególności wzrokiem i słuchem. Nie można też być pozbawionym praw do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Później wypada już śledzić ogłoszenia o naborze pojawiające się na stronach Metra Warszawskiego. Kandydaci, którzy przejdą rekrutację i trafią na szkolenie stają się na kilka miesięcy szeregowymi pracownikami spółki. Jeśli pozytywnie przejdą egzaminy końcowe, zostają zatrudnieni jako maszyniści.