Transport miejski Metro Warszawskie zwiększy zatrudnienie

Metro Warszawskie zwiększy zatrudnienie

05 kwietnia 2018 | Źródło: Metro Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Metro Warszawskie ogłosiło rekrutację na stanowiska dyżurnego stacji, inspektorów nadzoru inwestorskiego w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanych, nadzoru robót sanitarnych, telekomunikacyjnych oraz elektrycznych.

Fot. Metro Warszawskie
Od początku marca przez najbliższe osiem miesięcy trwać będzie szkolenie kandydatów na maszynistów Metra Warszawskiego. W jego trakcie kursanci dowiedzą się nie tylko jak prowadzić każdy z czterech typów pociągów, ale także z czego zbudowany jest każdy pojazd, na podstawie jakich przepisów prowadzony jest ruch, jakie procedury obowiązują w różnych, często nietypowych sytuacjach. Szkolenie jest trudne i nie wszyscy je ukończą. Mimo to kandydatów na stanowisko maszynisty nie brakuje.

Tylko do tegorocznego naboru zgłosiło się około 1000 osób. Jednak maszynistą zostanie co setny. Najpierw selekcja dotyczy złożonych dokumentów. Z tysiąca pozostało kilkudziesięciu, których zaproszono na test z wiedzy technicznej, a także rozmowę kwalifikacyjną. Na sam koniec kandydatów czekają szczegółowe badania lekarskie. W tegorocznym naborze na szkolenie skierowano zaledwie kilkunastu kandydatów.

Jakie warunki należy spełniać, by zostać maszynistą Metra Warszawskiego? Przede wszystkim trzeba wylegitymować się średnim wykształceniem technicznym i świetnym zdrowiem – a w szczególności wzrokiem i słuchem. Nie można też być pozbawionym praw do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Później wypada już śledzić ogłoszenia o naborze pojawiające się na stronach Metra Warszawskiego. Kandydaci, którzy przejdą rekrutację i trafią na szkolenie stają się na kilka miesięcy szeregowymi pracownikami spółki. Jeśli pozytywnie przejdą egzaminy końcowe, zostają zatrudnieni jako maszyniści.