PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie projektu łącznicy, która skróci czas podróży pociągiem z Rzeszowa do Krosna i Sanoka. Budowa tej linii planowana jest na przyszłą perspektywę budżetową UE.
PLK ogłosiły 16 kwietnia przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej linii, która połączy linie kolejowe 106 i 108 i pozwoli pociągom z Rzeszowa do Sanoka ominąć Jasło, dzięki czemu trasa łącząca te miasta skróci się o 20 km a pociągi nie będą musiały zmieniać czoła.
W ubiegłym roku PLK wybrały wariant inwestycji. Projektowana łącznica ma długość 3,5 km. Rozpoczyna się w 57 km linii nr 106 między przystankami osobowymi Szebnie i Wojaszówka, zaś kończy w km 57,6 km linii nr 108, przed przystankiem osobowym Jedlicze. Łącznica przecinać ma drogą krajową nr 28 i przejdzie tunelem pod Winnicą.
Docelowa prędkość pociągów pasażerskich na nowej łącznicy ma wynieść 100 km/h. Czas przejazdu pociągów pospiesznych z Rzeszowa do Krosna po wybudowaniu nowej linii wynieść ma 66 minut. Obecnie oferta kolei pasażerskiej w tym regionie jest szczątkowa. Do Krosna i Sanoka docierają tylko weekendowe pociągi SKPL skomunikowane z połączeniami PKP Intercity w Jaśle.