Rozpoczęła się konferencja infrastrukturalna INFRASZYN 2018

Rozpoczęła się konferencja infrastrukturalna INFRASZYN 2018

19 kwietnia 2018 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W dniach 18-20 kwietnia w Ośrodku Wypoczynkowym „HYRNY” w Zakopanem odbywa się XI. edycja Konferencji Naukowo-Technicznej pt.: „Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym – INFRASZYN 2018”. Uczestnicy konferencji jako pierwsi mieli okazję zapoznać się z kwietniowym numerem „Kuriera Kolejowego”, poświęconego w dużej mierze zagadnieniom modernizacji sieci kolejowej PKP PLK.

Fot. Rafał Wilgusiak

Na konferencji poruszone są aspekty prawne, organizacyjne, ekonomiczne oraz techniczne realizacji inwestycji infrastrukturalnych w transporcie szynowym. Jej organizatorami są Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Radomiu, Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej, Wydział Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Uniwersytet Szczeciński, Politechnika Wrocławska, Politechnika Gdańska oraz Politechnika Rzeszowska.

Celem konferencji jest przegląd aktualnych i nowo zaprojektowanych rozwiązań techniczno-technologicznych w transporcie szynowym w Polsce i w Europie, w obszarze infrastruktury (nawierzchnia torowa, sieć trakcyjna, urządzenia srk, telekomunikacja, ochrona środowiska) kolei konwencjonalnej, kolei wielkich prędkości, metra, kolei szerokotorowej, kolei wąskotorowej, tramwajów i kolei górskiej oraz ocena efektywności działań inwestycyjnychi modernizacyjnych.

Podczas spotkania ekspertów w Zakopanem premierę miał nowy numer czasopisma „Kurier Kolejowy”. Numer poświęcony jest zagadnieniom związanym z realizacją projektów z Krajowego Programu Kolejowego. Artykuły w nim zamieszczone dotyczą m.in. problemów z przewozem kruszyw oraz wzrostem cen w sektorze budowlanym. Wykonawcy borykają się też z niedoborem kadry inżynierskiej i maszynistów, dostępnością taboru oraz dostarczeniem materiałów na place budowy i miejsca składowania.

Uwadze Czytelników polecamy m.in. tekst „Jedyną stała rzecza są zmiany” - wywiad z Ireneuszem Merchel, prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych, który  przedstawia opracowany na najbliższą perspektywę finansową imponujących rozmiarów program inwestycyjny. Zachęcamy też do lektury wywiadu z prezes IGTL na temat klauzul waloryzacyjnych i rozmowę z prezesem UTK na temat konieczności wdrożenia IV Pakietu Kolejowego.

Na uwagę zasługuje także wywiad z p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Przemysławem Gorgolem. Można się z niego dowiedzieć m.in., że samorządy chętniej finansują drogi niż kolej. W kwietniowym numerze „KK” publikujemy też rozmowę z wiceprezesem Track Tek , który przekonuje, że pośpiech inwestycyjny nie może się odbywać kosztem jakości.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje Słoweńskie kupują 26 pojazdów Stadlera Koleje Słoweńskie kupują 26 pojazdów Stadlera
Następny artykuł Samorządy szukają finansowania studium linii Jastrzębie – Katowice Samorządy szukają finansowania studium linii Jastrzębie – Katowice