Transport miejski Ostrawa pokazała nowe tramwaje i trolejbusy produkowane w Polsce

Ostrawa pokazała nowe tramwaje i trolejbusy produkowane w Polsce

22 czerwca 2018 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

Podczas targów Czech Raildays w Ostrawie przyjrzeliśmy się nowemu tramwajowi NF2 nOVA Staldera oraz trolejbusowi Skoda-Solaris wyprodukowanych dla organizatora komunikacji w tym mieście.

Fot. Łukasz Kuś

Dopravni podnik Ostrava (DPO) zamówił łącznie 40 tramwajów u szwajcarskiego producenta. Stadler produkuje dla Ostrawy pojazdy z rodziny nOVA, będącej rozwinięciem tramwaju Tango. Są to dwuczłonowe, niskopodłogowe pojazdy o długości 25 m, które mieszczą 61 miejsc siedzących. Tramwaj robi dobre wrażenie, jest przestronny i ładnie wykończony. DPO dla swoich nowych pojazdów zamawia charakterystyczne fotele z drewnianym oparciem.

Łączna wartość zamówienia na 40 tramwajów wynosi 45 mln franków szwajcarskich. Tramwaje zostały zaprojektowane w biurze inżynieryjnym Stadlera w Pradze, Stadler Praha s.r.o. Pojazdy produkowane są natomiast w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.

Tramwaj nOVA to nie jedyny nowy pojazd, którym pochwalił się DPO na targach. Podczas Czech Raildays oglądaliśmy także nowy trolejbus Skoda-Solaris 26Tr. Pojazdy elektryczne polskiego producenta często można spotkać na ostrawskich ulicach. Solaris dostarcza trolejbusy do stolicy kraju morawsko-śląskiego od 2002 r. Czesi widocznie są zadowoleni z pojazdów polskiego producenta, gdyż w 2017 r. zamówili 12 kolejnych trolejbusów od konsorcjum Solarisa i Skody. Wnętrze trolejbusu jest bardzo podobne do wnętrza tramwaju NF2 nOVA i wygląda estetycznie.